Monday, January 07, 2008

Volgende fase

Hoe kaal is het huis opeens na de feestdagen.

De boom is eruit , de meeste kerstspullen van hun plek , de dozen moeten nog ingepakt worden en opeens is er weer heel veel ruimte .
Mijn oog moet eraan wennen en ik denk gelijk aan DE interieurtip , haal eens een grote plant in huis .
Nee dat doe ik niet , ik ga wel schuiven met de dingen die in huis staan en mijn oog de kans geven om aan het geheel te wennen.
Het is een stuk donkerder in de woonkamer zonder al die extra lichtjes en als ik de gewone schemerlamp aan doe vond ik het licht veel te vel , maar vanavond zal het me al een stuk minder opvallen .

De dagen die nu komen vind ik over het algemeen de moeilijkste van de winter , de zes weken na de jaarwisseling zijn vaak het koudst , het saaist , het donkerst , dat is natuurlijk gevoelsmatig want het wordt juist elke dag eerder licht , de dagen lengen , we zijn al op weg naar de lente.
Terwijl ik dit opschrijf dringt het tot me door dat ik weinig tijd zal krijgen om me over te geven aan het gevoel van saaiheid , nog een week voor mezelf , dan begint het leven van 5 dagen per week de deur uit.
Ik ga nog allerlei leuke dingen doen deze week , lekker lezen , veel op pad .
Photobucket
En vooral hopen dat het weer heel zacht blijft ;-)

1 comment:

Anonymous said...

Nee An!;-))
Nog graag sneeuw en ijs, de meeste elfstedentochten zijn rond mijn verjaardag gereden dus er is nog hoop;-))