Friday, January 04, 2008

Oplossingen

For every evil under the sun
There is a remedy or there is none
If there is one , try and find it
If there is none , never mind it.
Photobucket
Wie dit bedacht heeft , weet ik niet , ik leerde het van mevrouw Codrington , de lerares Engels , als brugpieper.
Sinds die tijd duikt het regelmatig op als ik ergens mee worstel of anderen duidelijk niet weten welke keuzes ze maken moeten.

Gisteren heb ik de truc van de Sinees uitgeprobeerd en het was het eitje van Columbus , zo handig dat het niet makkelijker kan.
Als ik nu aan kom rijden bij de schuifdeur , manouvreer ik de scoot loodrecht voor de deur , stap af , doe de handel die de motor uitschakelt om , stap met sleutel naar het bellenbord , doe de deur open en duw de scoot naar binnen...et voila!
Handel weer om , scoot aan en wegwezen naar boven en dan ga ik aan de slag met vlot inparkeren , das nog een aandachtspunt.
Photobucket
Ik leer elke dag nieuwe oplossingen voor de dingen die nu op mijn pad komen , boodschappen doen is heel leuk , want ik kan het weer zelf , maar om bij sommige spullen te komen vraagt wel wat doordenken.
Dingen die laag staan zijn niet zo een probleem , wat rekken en strekken en kip ik heb het , het is een stuk onhandiger als dingen hoog staan , dan stap je toch even af hoor ik je al denken .....mispoes.
De boodschappen hangen namelijk aan mijn stuur in een plastic zak want ik heb niet genoeg ruimte om ze ergens anders te doen , mandje op schoot lukt niet.
Heb je beeld? Maar ik zal langzamerhand wel op ideeen komen hoe het me zal lukken zonder anderen om hulp te moeten vragen , dat is de uitdaging.
Photobucket
Er zijn mensen die met me meedenken , zo heeft Cynthia een helping hand voor me aangeschaft , plant Ellen een muts op mijn kop , kreeg ik van Maartje de opvouwbare mand en zegt iedereen kleed je warm aan , hartverwarmend allemaal.

Een mens is dus geen eiland op zichzelf.
Een mens zoekt naar oplossingen , samen .

4 comments:

Anonymous said...

Ik zou gewoon aan anderen vragen of ze het willen pakken als ik er niet bij kan;-)

Anila said...

@ Molly , als het echt niet gaat dan zal ik wel moeten , maar ik ben juist aan het leren om zoveel mogelijk weer zelf te doen , vandaar !

Anonymous said...

hé nog geen log vandaag!!;-)))

Anonymous said...

nee geen log

fleurvh