Tuesday, January 08, 2008

Uitslapen

Vandaag is het me gelukt.
Photobucket
Dat is heel erg lekker omdat ik het wel mis , het heel lang kunnen genieten van slaap , even wakker worden , je omdraaien als bedenkt dat je er niet uit hoeft , dan doorslapen , tot in de middag als je daar trek in hebt .
Sinds mijn pubertijd ken ik het genoegen van bed-dagen ; dagen dat je met een stapel boeken erin duikt , alleen eruit komt voor een sanitaire stop , eten , verder lezen slapen lezen slapen lezen slapen , om verkwikt & bijgetankt na een dag of 2 , 3 weer boven te komen.
Photobucket
De laatste 3 jaar liet mijn lijf het niet meer toe , als de bedsessie te lang duurt brult het zeer overtuigend , eruit en ga bewegen want dit trek ik niet meer.
Mijn geest daarintegen mist die dagen wel , ook al omdat het bereiken van de Saradagen schijnt te betekenen dat slapen niet meer vanzelfsprekend is.
De nachten dat ik ieder uur vanuit de wekkerradio hoor hoe het er in de wereld voorstaat zijn talrijk.
De middagdutjes werden soms echt noodzaak maar das lang niet zo lekker als een hele nacht doorslapen.
Photobucket
Vannacht had ik nergens last van , ben redelijk op tijd naar bed gegaan , heb liggen lezen , maar een keer wakker geworden en tegen 7 u me omgedraaid en doorgeslapen tot 9 u ...wat een luxe.

Wat kan vakantie in eigen huis toch heerlijk zijn !

2 comments:

Anonymous said...

herkenbaar

fleurvh

Anonymous said...

welterusten An;-))