Tuesday, January 15, 2008

Leren

Het is wel een pittige dag geweest gisteren.
Photobucket

De groep leren kennen , administratief gedoe , zoals contracten , fotos voor pasjes , regels van het gebouw , regels voor de groep etc etc het was nogal veel en rommelig en aan het eind van de dag waren we dan ook helemaal gaar.
Photobucket
De maandagen zijn geheel gereserveerd voor de belastingen , met name inkomstenbelastingen omdat het gros van de formulieren die voor clienten ingevuld moet worden belastingformulieren zijn .
Het is natuurlijk ook in het eigen voordeel want wie weet hoeveel aftrekposten er nog nooit opgevoerd zijn omdat het simpel weg nooit bij ons opgekomen is en volgens leraar laat de gemiddelde Nederlander genoeg euros bij de belastingen liggen.
Over een half jaar hoop ik dat te kunnen beamen , nu is het nog een pittig hoeveelheid lesstof waar ik me doorheen zal worstelen.
Gelukkig vul ik al jaren mijn eigen inkomstenbelastingenformulier in dus zijn de termen me niet totaal onbekend.
Photobucket
Vandaag is de aandacht voor de computer en de sociale kaart.
Het schijnt dat de computerkunde echt bij de basis begint dus hoop ik dat de groep al aardig wat kennis van het apparaat heeft en we kunnen opschieten.
De sociale kaart das andere koek , dat lijkt met ook een leervak.
We zijn erop voorbereid dat er de nodige stampvakken bij zitten , dat zal wennen worden wat hoe lang geleden is het wel niet dat ik dingen echt uit mijn kop heb moeten weten?

Maar ik ga vol goede moed verder want ik heb er reuze zin.

2 comments:

Anonymous said...

Dus ik kan mijn belastingformulier door jou voortaan laten invullen?

Anila said...

@Molly, dit jaar vrees ik nog niet !