Wednesday, January 23, 2008

Reizen

Met de metro reizen was een heel bijzondere ervaring.
Photobucket
Met behulp van een paar studiegenoten ben ik op pad gegaan , eerst uitvinden door welk metrohekje de scoot pastte , van de lift wist ik zeker dat het kon daarna de metrotrein in .
In de oude metrostellen is het geen probleem zolang er geen fietsen staan , maar de rit zelf was een hele belevenis want scooty stond niet echt stil , het leek alsof ik aldoor op een paard in stap zat.
Photobucket
Eruit bleek een stuk onhandiger en op aanraden van de dames heb ik een draai gemaakt om eruit te komen , dat lukte na enig heen en weer draaien en gelukkig stonden ze bij de deur zodat de metro niet weer weg kon.
In een lekker winterzonnetje zijn we via het Damrak en de Kalverstraat naar het Amsterdams Historisch Museum gewandeld en ik moet zeggen dat ik genoten heb.
Photobucket
Ondanks de drukte was het heerlijk om zelfstandig erheen te kunnen.
De excursie met rondleiding kan ik iedereen warm aanbevelen , als je dingen wil weten over het onstaan en de groei van de stad moet je zeer zeker eens een bezoek aan dat museum brengen.

De terugweg in de metro heb ik in mijn eentje gedaan , weer op en neer , heen en weer in scooty en gelukkig kreeg ik hulp bij de deur toen ik eruit moest.
Achteruit bleek een stuk handigere methode en tevreden ben ik naar huis gereden.

Dat moet ik dus vaker doen , alleen denk ik dat in het begin niet alleen zal doen vanwege de deuren.

1 comment:

Anonymous said...

Ik haat OV!