Wednesday, January 30, 2008

Netwerken

Wanneer hebt u het laatst nagedacht over uw netwerk?
Photobucket
Rare vraag ?
Misschien wel maar het was een opdracht vandaag bij een van de sociale vakken.
Opschrijven wie er in je netwerk van vrienden en bekenden zit waar je wat aan kan hebben.
Na een aarzelend begin met de huisarts kwamen we al vlot op een hele waslijst van mensen waar je mee te maken hebt gehad die wat voor je kunnen betekenen of wellicht voor iemand anders die je kent.

Netwerken is belangrijk leerden we omdat de meeste banen al vergeven zijn voordat er nog maar een advertentie in een krant terecht komt omdat een werkgever liever iemand aanneemt , vanwege het feit dat een andere werknemer zegt ; dat die wel een vermoedelijk geschikt persoon kent.
Photobucket
Voor mij was netwerken tot dit inzicht , meer iets van bekenden waar ik allerlei diensten of wetenswaardigheden mee uitwissel , met andere woorden meer een kennisbron dan iets anders.
Als ik volgens de methode kijk die ik gisteren leerde heb ik een gigantisch netwerk want ik heb een groep enorm actieve vriendinnen , heb in het verleden niet stilgezeten en ken daardoor ook heel erg veel mensen , ook door mijn reis door Welzijnland die ik de laatste jaren heb gemaakt in verband met de scoot.
Photobucket
Dat het ook nuttig zou kunnen zijn voor mijn studie had ik never nooit bedacht.
Ik heb nu de opdracht 2 mensen uit te zoeken om te vragen of ze ons een rondleiding willen geven in hun organisatie of als gastspreker willen optreden.

Netwerken dus.

3 comments:

Anonymous said...

Nu ik in een andere omgeving werk, zie ik hoeveel mensen ik ken. Netwerken; heeeeel belangrijk!

Anonymous said...

inderdaad, netwerken heel belangrijk onderdeel van je leven. Als je je leven verplaatst naar de andere kant de aardbol, moet je een nieuw netwerk opzetten, ben er inmiddels achter dat nu ook mijn netwerk groter wordt!
Jacqueline

Anila said...

@Jacqueline , ja he dan merk je pas hoe belangrijk een netwerk is , vooral als je ergens heg noch steg kent.