Sunday, January 06, 2008

Naam enzo

Rare titel he.
Photobucket
Dit is een overdenking over het nut van je naam bij de deur, bij de bel en in het telefoonboek.
Ik sta al jarenlang met mijn naam en voornaam in het telefoonboek en ook bij de bel en op mijn voordeur staat mijn naam voluit.
Vanaf het begin ben ik er ettelijke malen op gewezen dat het als vrouw niet een verstandige kueze is maar ik weiger me te conformeren.

Het is niet verstandig zo zegt men omdat je ongewenste aandacht trekt.
Tsssssssss zeg , het is toch belachelijk dat mannen met naam en toenaam overal vermeld kunnen worden zonder last te krijgen van stalking maar ik als vrouw niet?
Dat pik ik niet en daar zwicht ik niet voor , ik laat me niet opsluiten in mijn "huis" door een of ander verhit brein die allerlei fantasieen krijgt omdat hij mijn naam leest! Kom maar op , idioot.

Natuurlijk heb ik het gemerkt dat er genoeg mannen zijn , ja heren der scheppig , helaas is het een mannending , die je inderdaad opbellen en contact met je zoeken.
Eens in de zoveel tijd heeft een "heer" zo een briljante inval en dan hebben we een tijd lang een hijger.
Ondertussen hebben we een assortiment aan reacties en echt geloof me het is komisch.
Ergens in de buurt van de telefoon ligt in ons huis zo een leuk voetbalfluitje , eerste therapie ..werkt die niet , dan kan de volgende zin ook wel helpen ....dochter of moeder...er is weer een aanbidder ...zou deze voor jou of voor mij zijn ??
Maar beslist afdoend is de mededeling dat het hun telefoonrekening is en dan de hoorn ernaast leggen , kussen erop voor de privacy en na ongeveer een minuut heeft meneer de lijn weer vrijgegeven.
Photobucket
We zijn er onderhand zo laconiek over en dat helpt enorm.
Hoe bozer , verschrikter of geirriteerder je reageert hoe meer lol meneer eraan beleeft en dat is hier niet het geval.
Soms merk je dat het iemand heel dichtbij is omdat ze precies kunnen vertellen hoe je eruit ziet of waar je woont maar ook dat is iets waar we niet warm of koud van worden , een echte held meld zich namelijk aan de deur nietwaar.
Photobucket
En ook dan is succes niet verzekerd want we hebben een videofoon.
Sjips , is er dan niets heilig meer voor de verveling der heren?? ;-)

2 comments:

Bieke said...

gelukkig heb ik hier nog nooit of nooit last van gehad... ik zou niet zo laconiek als jij kunnen reageren

Anonymous said...

Ik heb er gelukkig nooit last van!
Ik word wel regelmatig gebeld en dan wordt er niets gezegd..