Sunday, December 16, 2007

Zondag

En voorwaar het is een koude zonnige dag .

Raar is dat , deze winter voelt alsof het weleens een ouderwetse koude winter zou kunnen worden met ijs , sneeuw , hagel en de hele mikmak.
Waarom dat zou is ? Geen idee.
Misschien wel omdat voor het eerst sinds jaren het niet een lauwe hersft was , maar dat de temperaturen al snel vrij laag waren.
Het zal me echt benieuwen.

Als je buiten komt ruikt het ook echt herfstig , naar bladeren , prikkelende frisse lucht en bepaalde rottende nattigheid van al dat spul dat afscheid neemt van de zomerbloei.
Over de plas voor mijn raam hangen nog wat sluiers en de spinnewebben zijn weer duidelijk zichbaar met waterpareltjes aan de draden.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Voor mij is een koude winter eigenlijk niet zo handig , want ik ben bang voor gladheid in elke vorm en sneeuw , daar heb ik de grootste afkeer van.
En toch , zolang ik niet echt erdoorheen ploeteren moet en ik op veilig afstand kan blijven , kan ik er enorm van genieten.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Je hoort weer iedereen over de witte kerst neuzelen , hahahah , in al die jaren nog noooooit gezien!

2 comments:

Anonymous said...

Zoals je weet ben ik gek op sneeuw enijs.
Ik hoop dan ook dat we dit jaar eenkoude, zonnige winter krijgen met wéken ijs, zodat ik elke dag voor het huis de schaatsen aan kan doen en mijn rondjes rijden.
Ballen gooien met de kinderen op school, sleetje rijden, heerlijk!!
Voor jou en vele anderen zal het minder zijn, ik denk nu even alleen aan mijzelf;-))

Anila said...

@ Moly , ik gun het je van harte , de eerst twee weken van januari ben ik vrij , dus in die periode duim ik voor je.
Deal??