Monday, December 03, 2007

Radio

Weet je dat er steeds minder mensen een radio in huis hebben?
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Heleboel mensen luisteren alleen naar de radio als ze in de auto zitten.
Dat is totaal ondenkbaar voor mij.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Ik val zelden in slaap zonder radiogeluid en vind niets prettiger snachts dan een flard muziek of nieuws te horen als ik even wakker ben.
Radio 2 is mijn favoriete zender en het leukste tegen deze tijd van het jaar is natuurlijk de verkiezing van de top 2000 en ik kan me al heel erg verheugen naar de start van de uitzending op 26 december.
Helaas moet ik dit jaar werken op 27 en 28 december maar mijn mobieltje heeft een radio dus wie weet pik ik af en toe een graantje mee.
Ieder jaar weer zijn er de speculaties of Bohemian Rapsodie of Avonden nou op de eerste plaats zal staan maar het kan me niet zo heel veel schelen , beiden vind ik prima maar ik kan me suf lachen als Avonden het weer eens wint.
Mijn echte top 10 zou wel met totaal andere muziek gevuld zijn dat is zeker.
Al jaren stem ik mee , niet dat mijn favorieten hoog in de lijst staan , het gaat me om het plezier dat radio luisteren me schenkt.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Jongeren luisteren nog iets meer naar de speciale muziekzenders of Fun-X maar het schijnt echt dat de middengroep nauwelijks meer luisterd.
Ik vind echt dat je op de radio veel sneller de nieuwste muziek hoort , vooral met bevlogen persentators en mijn liefde voor de Nederlandse kwaliteits muziek komt helemaal aan zijn trekken .
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Al die mensen die niet naar de radio luisteren missen volgens mij dat genoegen compleet.
Het valt me wel op dat ik een echte zender voorkeur heb en niet meer als vroeger naar allerlei zenders luister , behalve op mijn mobieltje , daar slinger ik me door radioland , wat ook mooie ontdekkingen oplevert.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Zo hoorde ik pas een uitvoering van de Winterreise van Schubert , uitgevoerd door saxofoon & piano en de sax deed heel apart en wonderschoon de zangpartij.
Ik heb geijk muziek van die saxfonist aangeschaft.
Heel veelzijdig is hij , van Jazz naar klassiek en Oosters...
Yuri Honing , echt geweldige muziek!

Dezerdagen zing ik weer uit volle borst mee met de Dolly Dots als ik ze hoor :
RADIO!!!

2 comments:

Anonymous said...

Ik heb een transistoradiootje voor Max;-)))
Meestal heb ik een cd op staan.

Anonymous said...

Als kind kon ik niet buiten mijn radio. Ik sliep er ook mee. Dat doe ik al 15 jaar niet meer. Radio twee luister ik 1 keer per jaar naar voor de top 2000. Meestal staat het suffe Skyradio op. Maar ook maar heel kort. Want zodra mijn dochter binnenkomt gaat de tv aan. Die is tv gek al een jaar of 10. Maar ze vind sommige muziek wel leuk tegenwoordig. Ik heb een muziekdvd van Queen dat vind ze leuk. En ze is nu al aan het oefenen voor de soundmixshow in februari. Ze gaat Madonna doen met Hung-up. Zelf zingen in het engels.Ze is podiumgek. Daarom vind ze Freddy Mercury ook zo cool.

Ik kies zelf meestal muziek op youtube tegenwoordig op de pc.Dat vind ik heel handig.

De Dolly Dots heb ik nooit leuk gevonden.

fleurvh