Saturday, December 01, 2007

Inspiratie

Ik heb mezelf echt wel wat op de hals gehaald met het dagelijkse bloggen.
Toegegeven de blogmomenten hebben hun charme , soms weet ik al dagen van te voren waarover ik weer schrijven zal.
Maar er zijn ook van die dagen dat ik loop te dubben , wikken & wegen tot per slot van rekening iets onverwachts uit mijn vinger rolt.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Het schrijven op zich gaat me als altijd goed af maar de stukken die ik schrijf zijn over het algemeen korter vooral vanwege het feit dat het overvoeren van lezers met mijn onzin niet charmant lijkt.
Sinds ik een teller op het blog heb , kijk ik wel met stijgende verbazing want het ding loopt met een snelheid op die me enorm verbaast.
Wie zijn toch al die al dan niet trouwe lezers?
Ik weet dat Molly , Fleur en oma Anneke dagelijks lezen en ook Sisa aan de overkant van de plas.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Maar dat er echt mensen zijn die lezen wat ik het www opstuur en klaarblijkelijk terug komen ...das magie.
Linken naar andere websites genereert lezers en ook ervaren bloggers kunnen je blog ontdekken door je reacties op andere blogs.
Zo heb ook ik anderen ontdekt en zijn er aardig wat blogs mijn favorieten binnen geslopen.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Sommigen heb ik ook geadopteerd op mijn eigen blog maar geloof me dat zijn nog niet eens een kwart van de blogs die ik zelf dagelijks lees.
Wat maakt bloggen en bloglezen nou zo leuk?
De herkenning , de verscheidenheid , de kennisoverdracht , de kijk in andermanskeuken , de vormgeving , de diversiteit ....all of the above?
Geen idee , feit is dat het een bron van vermaak is en als ik niet even langs al mijn favoriete schrijvers heen ben gegaan dan voelt het alsof er een gaatje in mijn dag zit . Ik zwerf vanachter mijn pjoetertje de hele wereld rond van Su naar Japan , USA naar Madeira van mijn geboorterots naar Canada en dat allemaal met een muisklik.
Bloggen is dus ook verslavend.

Ik kom steeds meer tot de ontdekking dat ik een mensenmens ben en toch ik kan ook enorm genieten van het op mijn gemakkie in mijn eentje loeren bij de buren , nadenken over de dilemmas , de avonturen en de gedachtenspinsels die ik tegen kom.
Ik verbaas me soms over het intellect dat ten toon gespreid wordt en hoe anderen op een simpele manier hun visie op het leven verwoorden.
En net stormde de dochter boos de deur uit op weg naar het werk , ze was iets kwijt en deze keer wist moeders niet waar het lag.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Life can be so simple and nice.

Fijne dag , lezers alom!

5 comments:

Bieke said...

Zeg An, heb je een weddenschap aangegaan ofzo? Gedurende een bepaalde periode dagelijks je stukje? Ik had me al verwonderd over de plotse dagelijkse 'publicaties' ;-)

Volgens mij ben ik op dit moment ook weer reeds meer dan een maand een dagelijkse bezoeker... zoals in het verleden ook wel eens geweest is. En nu ik kan rekenen op dagelijks voer :-), kom ik natuurlijk steeds weer terug.
Maar ook eigenlijk om te zien of ik me mag verheugen op het geundelete worden... nog steeds niet dus (emoticons mis ik hier toch wel erg)...

Anila said...

@ Biek , goed dat je eraan herinnert , helemaal vergeten ..ik doe er gelijk wat aan , hahah en ja ik mis regelmatig de smilies hier :D
De start van deze spurt is de daily blog month in de US , ik heb toen bedacht om het ook eens te proberen.....

Anonymous said...

Dat mis ik ook smilies. Ik heb de kennis niet van al die technische snufjes voor weblogs.

Ik kom hier overigens al heel lang iedere dag. Soms plaats ik maanden geen reactie soms wat vaker. Maar zoals Bieke al zei de laatste tijd is het hier erg levendig. Dus geef ik ook wat vaker een reactie.

fleurvh

Anonymous said...

Ja ook ik ben een echte blogger en kom hie nu ook dagelijk, daarvoor toch we 3x per week.
Ik vind het heerlijk om net als ij te neuzen te lezen en de wereld over te reizen.

Anonymous said...

Ik vind het ook zo leuk dat jij foto's neerzet. Ik ben er huiverig voor zelf. Ik doe het soms maar ik haal ze meestal weer weg. Dan denk ik nee

fleurvh