Tuesday, December 11, 2007

Vandaag

Laat ben ik he, maar ik moest vanmorgen langs bij het DWI , de Dienst Werk en Inkomen.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Vanaf 14 januari ga ik namelijk weer terug naar "school" , nou ja een opleiding doen dan.
Ik start dan een cursus voor de Formulierenbrigade , dat zijn de mensen die in bejaardenhuizen , buurthuizen ,stadsdeelkantoren en ook wel bij de belastingdienst je helpen met forumulieren invullen.
Het lijkt me wel leuk totaal iets anders aan te leren en eens buiten de gezondheidszorg te snuffelen.

Het leukste van dit alles is dat ik ernaast gewoon blijf werken , zoals ik dat al eerder deed en dan weer de hele week aan de slag ga.
Dat zal wel wennen worden , maar minder heftig als ik niet eerst dit afgelopen kwartaal 3 dagen per week in touw was geweest.
Het zal raar zijn om alles weer in het weekeinde te plannen.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
De grootste uitdaging zit in het gebouw waar de opleiding gegeven wordt , er is namelijk geen lift , dus dat wordt traplopen , minstens twee maal per dag .
Vanmorgen ben ik er heen geweest en heb gezellig de trap genomen , naar boven is behoorlijk onhandig want met de stok in de ene hand me naar boven hijsen is nogal vreemd , naar beneden is het eigenlijk een eitje , zolang ik op mijn gemak naar beneden loop en me niets van alle verkeer langs me aantrek.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Dat wordt dan mijn dagelijks weerkerende fitness oefening en ik moet heel eerlijk zeggen dat door meerdere dagen werken ik al veel beweeglijker ben dan daarvoor.

Er blijven wel van die dagen dat het gewoon niet lukt en dat mijn hele lijf op slot schiet ...dat nemen we op de koop toe.
Keulen en Aken zijn ook niet op een dag gebouwd.

4 comments:

Bieke said...

Het mag dan wel een mooie trap zijn... ik vind het knap van je dat je dit durft aan te gaan.
En dat ding ziet er bovendien nog zo glad uit ook...
Doe je wel voorzichtig?

Anonymous said...

Wat een heerlijk gevoel om weer een opleiding te gaan doen.
Ik hoop dat die trap steeds kleiner zal lijken naarmate je hem vaker betreedt!

Anila said...

@ Gelukkig is het niet zo een statige trap als die op het plaatje en inderdaad zal het hopelijk makkelijker worden in het dagelijks gebruik .

Anonymous said...

Prachtige trap!!
Succes An met de cursus, leuk ook om naast je werk weer iets te leen!