Saturday, December 22, 2007

IJspret

Heb je ook zo genoten van het mooie vriesweer?
Photobucket
Ik wel , vanuit mijn redelijk behaaglijke woonkamer terwijl ik bezig was met de laatste kerstversiering.
Ik ben daar heel tevreden over , al ben ik er langer mee bezig geweest dan ik prettig vond.
Mijn slaapkamer is nu wel een slagveld van lege dozen , daar moet ik nog even moed voor verzamelen om dat te ordenen , heb wel besloten dat ik ze netjes opstapel want het wegbergen om ze over krap 2 weken weer eruit te slepen is me net teveel moeite.
Volgend jaar begin ik echt weer vroeg met het versieren , dat is een stuk relaxter.

Om terug te komen op het vriesweer , ik moest gisterenavond wel lachen toen ik op het journaal hoorde dat er heel heel veel reacties zijn binnengekomen in de vorm van foto `s voor de weerrubriek want enorm veel mensen zijn speciaal op pad geweest om plaatjes te schieten , reken maar dat er volgende jaar schitterende zelfgemaakt kerstkaarten tussen de post zullen zitten.
Photobucket
Ik realiseerde me ook terwijl ik naar al die schaatsende mensen keek dat ik nog nooit in al die jaren dat ik in dit land woon op het ijs heb gestaan , schaatsen onderbinden , moi ?? Are you crazy??
Ik ben altijd veilig aan de kant blijven staan , heb schaatsen voor het kind ondergebonden , heb haar gekiekt op ijs en in sneeuw maar op het ijs staan??!!
Ik kan me zelfs herinneren dat een poos geleden de plas achter het huis vrijwel helemaal dicht lag en dat de hele buurt op een zondag eromheen of erop stond , werkelijk een onvergetelijke dag !
En iedereen maar roepen , kom erop , al loop je maar een stukkie en ik feestelijk bedanken , nee das echt niets voor mij .
Photobucket
Winterpret gaat aan mij voorbij , helemaal niet erg , ik geniet best wel van de lol en kijken is ook de moeite waard.
De warme chocomel na is voor mij niet eens een tractatie , ik drink die liever koud ;-)



**met dank aan mijn wijkgenoten voor de plaatjes!

4 comments:

Anonymous said...

Wij kunnen hier nog steeds niet schaatsen. Jammer voor het kind. En het gaat dooien heb ik gehoord

fleurvh

Anonymous said...

Ik lust ook geen warme chocomel, en kind lust helemaal geen chocomel. :D
Ik lust wel ijskoude melk met een schepje nesquick.
Het is inderdaad zo mooi buiten. Gisteren ook al. Alle takjes bedekt door een dikke laag rijp.

Anonymous said...

Mijn dochter heeft toch nog even geschaatst vanmiddag.
Ik ben benieuwd of het morgen ook nog kan

fleurvh

Anonymous said...

Al het wit is weg...
Ben "rijp" voor een depressie;-)))