Thursday, December 13, 2007

Letterbrij

Ik begon in november met dagelijks bloggen en ik moet zeggen dat het echt in mijn systeem is gaan zitten.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Grappig is dat want ik had echt niet verwacht dat ik zou slagen en genoeg stof zou vinden om over te schrijven.
Nog steeds is het zo dat ik het vaak niet weet , begin te typen en vanzelf rolt het een en ander eruit.

Veel erger lijkt het me om een column te schrijven omdat je dan aan de hoge verwachtigen van je lezers moet voldoen en op een blog maakt het lekker helemaal niets uit want dat is puur voor de leut.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Een stapje verder is verhalen schrijven , o wat een fantasie moet je dan hebben , discipline , een enorme drang om al je verzinsel neer te pennen en ook de lef om door te gaan als het af is om een plek te vinden waar het gelezen zal worden.

Het summum voor een schrijver is dan uiteraard een boek publiceren , om al de tijd , moeite en geduld beloond te zien in een tastbaar boek dat ook nog te koop is .
Stop stop ,niet schrikken ik heb totaal die behoefte niet.
Ik heb alleen gaandeweg steeds meer bewondering gekregen voor de letterkunstenaars.
Lezen is altijd een levensbehoefte voor me geweest , zolang als ik het me herinneren kan en dat het besmettelijk is , dat bewijst mijn kind.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Maar wat schrijven betreft, hou ik het bij mijn blog.
Morgen mag ik weer ;-)

4 comments:

Anonymous said...

Ik wil écht geen boek schrijven, maar zou wel ergens een column willen over het ouder worden;-))
Met een knipoog dus.

Anila said...

Molly...ik heb ze gevolgd en ik vind ze enig!!
Vooral mee doorgaan .

Bieke said...

eeeh... waar dan?

In de lagere school zei ik al dat ik een boek ging schrijven...
Misschien ga ik dat ook ooit nog wel eens doen. Dat idee is al meermaals opgekomen na mijn scheiding...

Als kind heb ik boeken verslonden.
Ik kan er nu soms spijt van hebben dat ik dat niet echt doorgegeven heb aan mijn kinderen (ex was geen lezer en vond het allemaal maar tijdverlies). Mijn jongste leest wel (misschien omdat hij vanaf zijn 11e vooral onder mijn - niet meer verstoorde - invloed gestaan heeft?) en hij schrijft ook graag. Gisteren kwam hij nog apetrots af met een boekbespreking waarvoor hij 17/20 had gekregen. Ik kan er zo'n plezier in hebben te zien dat hij geniet van schrijven en er ook nog eens goede beoordelingen op krijgt.

Anila said...

ik vind het heel leuk om jezelf in je kind te herkennen , boeiend !