Monday, May 12, 2008

Om en rond het huis

Wonen in een vrij jonge dynamische wijk heeft veel voordelen , kunst is er een van.
Photobucket
Iedere school , wijk , flat , kruising van de belangrijkste wegen en routonde heeft een eigen kunstobject dat de plek herkenbaar maakt en verspreid over de wijken staan er enorm veel kunstwerken , heerlijk!
Photobucket
Tuurlijk krijgt ieder object een officiele naam , maar als rechtgeaarde Mokumers ook een bijnaam , dit heet het Zonnebaken , voor buurtbewoners is dit de Punt of de Naald, niet te verwarren met de breinaalden , hieronder.
Photobucket
Eigenlijk heten de breinaalde bij Geerdinkhof heel netjes Raket.
Bij Holendrecht staan de Arch , in voor de buurtbewoners de Haken .
Photobucket
Gisteren kwam ik deze tegen en die heb ik gelijk vastgelegd.
Hoe het heet weet ik niet , ik kan het niet terug vinden , eigenlijk is gek genoeg de kunst bij de wegen en op de routondes niet te traceren , ze zullen wel niet onder de kunst in de Openbare ruimte van Zuidoost vallen.
Voor het geval u nog de behoefte hebt om meer te zien , kom eens kijken in Amsterdam ZuidOost !

7 comments:

Anonymous said...

Wat leuk dat eeste ding zeg!

Anonymous said...

Ik vind die punt mooi

fleurvh

Anonymous said...

Ik kijk graag naar die Kunstfoto's van je. Lijkt me leuk om samen met jou zo'n "tochtje" te maken.
You know, you'r really getting old when these things are starting to interest you.

Anila said...

@ Molly , Fleur en Anoniempje ;-)
Gelukkig zijn mijn kunstverhalen aan jullie besteed.
Er staat ontzettend veel moois in deze buurt ,jammer genoeg hebben minder mensen er oog voor ...voor hun is het ...tsja het staat er nou eenmaal.

Anonymous said...

Ja ik ben oud.

fleurvh

Anila said...

@ Fleur , hahahhah , het gaat niet over jou leeftijd , maar over de hare! Leuke mop!

Anonymous said...

Ik voelde me natuurlijk ook meteen aangesproken;-)

fleurvh