Thursday, May 22, 2008

Nou ja

Onze wijk is in het bezit van iets heel unieks ...
Photobucket
We hebben een eigen carillion!
Het staat heel pontificaal op het grasveld tegenover de school en bied een heerlijke zitplek voor ouders die hun kinderen op halen , moeders die hun kinderen op het grasveld laten spelen en een enkele keer aan de hangjongeren ;-)!

Maar tot mijn grote verbazing is het sommige bewoners ook een doorn in het ...oor!
Die klagen over het feit dat het te vroeg of te laat speelt of dat de liedjes te eentonig zijn , kortom er wordt over gezeverd.
Photobucket
En dat is nu precies waar ik met mijn verstand niet bij kan.
Als je een woning komt bekijken in deze wijk kan je het carillion bijna niet missen , dus vrijwel iedereen die er zo dichtbij woont dat het een probleem zou kunnen zijn , ziet het al voordat het besluit voor het huis genomen is.

Waar komt dan de wrevel van de mensen vandaan?
Het is niet dat je er door overvallen wordt , het is niet zo luid als een kerkklok en het is gewoon een vrolijk geluid dat je de tijd aangeeft.
Oke , we wonen heel erg rustig en landelijk ondanks het feit dat we in een stad wonen ( ahem , ligt Amsterdam ZuidOost wel in de stad ) , maar dagelijks denderen er toch aardig wat vliegtuigen met knap meer volume over de wijk heen !

Ik ben een heel grote fan van het carillion en ik vind het echt een heerlijk geluid als ik bij de scholen aankom en er klingelt net een leuk wijsje .
Welkom thuis , denk ik dan .

4 comments:

Anonymous said...

Ja, maar jij bent opgegroeid in Suriname.....wij zijn hier wat geluidshinder betreft een stuk verdraagzamer!Toegegeven, wij hebben ook wat meer ruimte tussen ons en de buren. maar daar staat weer tegenover dat bij ons de ramen en deuren de hele dag openstaan...Geen vergelijking mogelijk dus, wij Surinamers zijn gewoon verdraagzamer.

Anonymous said...

het heeft wel wat maar ook niet

fleurvh

Anonymous said...

??????????????????????

Anila said...

@Fleur is nog in dubio over het carillion!;-)