Thursday, November 08, 2007

Reis............. door mijn kamer

In het kader van de dagelijkse blog heb ik dit bedacht.


Vaak kijk in de kamer rond en dan zie ik al mijn prulletjes en frutsels staan die ik met zorg koester.
Soms verplaatst ik ze , soms vervang ik dingen maar er staan overal van die dingen die me dierbaar zijn .
Daarom heb ik fotos van mijn woonkamer geschoten en schrijf ik aan de hand van het plaatje een stukkie.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Boven de bank hangen twee schilderijen van Jose.
De grote heeft is in opdracht gemaakt en de kleine kreeg ik van hem cadeau voor mijn verjaardag.
Jose heeft een heel aparte stijl , het is een combinatie van tekenen , aquarellen en spatwerk , en ik verveel na al die jaren echt niet van zijn werk en blijf er nieuwe dingen in ontdekken.
Jammer genoeg ben ik hem uit het oog verloren en weet ik niet eens of deze Mexicaanse kunstenaar nog in Nederland woont.
Naast de bank staat verscholen achter het kinderstoeltje een mooie moosepoef , de lievelingsplek van Droppie.
Boven het kastje dat ik onderhand al 20 jaar heb , hangt een spiegel die ik ooit met al mijn gespaarde dubbeltjes van een jaar gekocht heb.
Op het richeltje voor de kleine spiegel dartelen een stel engeltjes , gekregen van Madelon , een Sinterklaas geschenk , mijn eerste jaar dat ik in Amsterdam woonde ..ook al zo een 20 jaar geleden .
Op het kastje staan er een serie boedhas , daar over heb ik al eerder geschreven , ik vind ze nog steeds heel erg leuk en langzaam maar zeker zorgen de dochter en haar vriendinnen dat ik een heel mooie collectie krijg.
Al met al ben ik best teverden over dit hoekie en de knuffels op het randje van de bank , das een grappie , maar ik geloof dat ze er voorlopig nog even zullen liggen ;-)

No comments: