Sunday, November 04, 2007

Bloggen

Deze maand is in de States uitgeroepen tot de post-dagelijks-een-blog-maand.

Wat een idee , toen ik het las bekroop me gelijk weer de bewondering voor de mensen die daar in slagen.
Molly , bijvoorbeeld en nog een paar andere bloggers die ik dagelijks lees , opvallend is dat ze meestal een thema gekozen hebben , maar in alle eerlijkheid moet ik toegeven dat de meesten echt iets te vertellen hebben.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel een uitdaging om dat eens te proberen , een maand lang dagelijks schrijven.
Zou je er dan zo gewend aan raken dat je het blijft doen of wordt het dan zo een worsteling met jezelf dat de handschoen de ring ingaat?
Al de hele week ben ik in gedachter ermee bezig en ik stel me dan zo voor hoe dat zou zijn.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
De moeilijkst opgave voor mij zou zijn iets te vinden om op te schrijven en vooral de plaatjes erbij , voor mij is een leuk blog nog steeds een met beeld erbij , omdat het de tekst zo mooi ondersteunt.
Ik ben geloof ik toch wel visueel ingesteld , een tekst blijft langer hangen als er een beeld bij is .
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Zo is een van mijn frustraties dat ik door mijn beperkingen en nog steeds bestaande vervoersprobleem niet zo veel kan vastleggen als ik wel zou willen , mis ik de dagelijkse fietstocht naar en van mijn werk nog steeds heel erg omdat het heel vaak schitterende fotos opleverde.
Soms de lichtinval , dan weer een beest , een plant , een tuin , gebouwen die verbouwd werden , kortom alles wat zo een fietstocht iedere dag weer anders maakte.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
En terwijl dit alles uit mijn vinger komt weet ik onderhand ook allerlei onderwerpen waarover ik zou kunnen schrijven , denk ik aan allerlei plaatje die ik zou kunnen maken en gebruiken , er schiet van alles door me heen.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Ik geloof dat ik bijna over de streep ben .....


Ach kijk morgen maar of ik de verleiding kon weerstaan en of ik het ook een maand lang ga proberen ;-)!

5 comments:

Anonymous said...

Goed voornemen An, ik ben benieuwd.:-D

Anonymous said...

Ben zelf aan een blog begonnen, maar er staat nog niets in dat het publiceren waard is. Elke dag lijkt me toch erg veel! Ik had meer elke week op het oog. Zien of dat me lukt.

Anonymous said...

Zo, opeens was er best veel bij te lezen! lol.

Anila said...

@dames ..het lukt nog aardig!

Anonymous said...

Soms heb ik ook niks te vertellen hoor, maar er is altijd kunst;-))
Okee deze maand elke dag dus kijken hier An!