Thursday, July 31, 2008

Zomerconcert

Op onze buurtsite las ik erover en dacht waarom niet?
Photobucket
Dit is de aankomst van de leden van het Ricciotti Ensemble op het Plein voor de Arena.
Het slotconcert van hun Barbulete tour in Nederland aan de vooravond van hun vertrek naar de Antillen.
Photobucket
Dochterlief had er geen oren naar, dus ben ik in mijn uppie gegaan en heb genoten van een heel bijzonder open lucht concert.
Het ensemble is een groep jonge, enthousiaste conservatorium leerlingen en uitstekende amateurs die met enorm veel plezier een swingend concert neerzetten.
Voor deze tour zingt Izaline Calister, een heel prachtige Antilliaanse met ze mee, de combinatie is geweldig!
Photobucket
Het repetoir was met het oog op de tour Antilliaans aangepast en er waren werken van Bach, Villa Lobos en zelfs een heuse traditionle wals te horen, wat opviel was het spetterende spel, de interactie tussen zangeres en het Ensemble, voeg daarbij een optreden van de zeer jonge drumband Luna ku Solo ...
De jeugdige drummers , stuk of 8 jongens en 1 meisje die echt een show weggaven, die klonk als een klok. Ik schat dat de jongste een jaar of 6 en de oudste 11 jaar was en een show!!
Photobucket
Het publiek werd echt getracteerd op iets heel bijzonders en unieks.
Photobucket
Het plezier van alle uitvoerders spatte er vanaf en ik heb zelden zoveel lol gezien bij een stel artiesten, dat was al genoeg om geen spijt te hebben van mijn bezoek aan dit bijzondere concert.
Photobucket
Dansend, zingend, entertainend als de besten gaven de leden hun show en ze lieten zelfs het publiek meezingen met een pracht song in het Papiamento, Atardi, waarvan de woorden op een "smartrol" te lezen waren.

Ik heb een pracht, zwoel, zomerconcert meegemaakt en de tip doorgegeven aan mijn nicht op Curacao, ik weet zeker dat als het haar lukt, een uitvoering bij te wonen, ze net zo genieten zal als ik !

2 comments:

Unknown said...

Lijkt me ook heel leuk! Izaline Calister is geweldig...

Anila said...

@ Bro , ze is inderdaad fantastisch, ik had haar nog nooit live gezien, maar dat slaat alles !!