Friday, February 08, 2008

Jaren 60

Het is de week van de jaren 60 op radio 2.
Photobucket
Ik geniet daar best van en merk dat ik er ontzettend veel muziek van ken , echt helemaal onbewust.
Niet zo gek natuurlijk , ben geboren midden 50 dus de muziek van de jaren 60 is de muziek waar ik met het eerst van bewust werd , een stel oudere nichten en neven die toen al hun "fuifjes " hielden en voila ....bekende kost.
Photobucket
Ik zie bij bepaalde muziek al die feestjes , zie hun dansen met de typische jaren 60 bewegingen van de twist en de ska en het inninge dansen op de soulmuziek ..
Wij , de kleintjes waren niet echt welkom , maar we stonden wel aan de rand van de dansvloer vol bewondering naar ze te kijken, dat vonden ze niet erg , zolang ons commentaar niet te verstaan was voor de dansers.
Photobucket
Bij sommige platen werd het licht gedempt en dan was het zaak vooral goed te loeren wat ze dan in de schemer deden....spannend.
Vaak waren de feestjes door een stel vrienden georganiseerd , een vorm die in SU bekend stond als een "bijleg-party".
Dan moest je aan de deur een luttel bedrag betalen , dan wel wat te eten of drinken meenemen en vaak werden zulke feesten op zondagmiddag gehouden , zodat iedereen weer fris en fruitig de volgende dag naar school kon.
Photobucket
Muziek van de jaren 60 , goh dat het opeens zoveel herinneringen naar boven brengt.
Vanavond toch maar naar de top honderd luisteren!

1 comment:

Anonymous said...

He, zijn al je lezers aan hun winterslaap bezig, of hebben ze het net zo druk als ik? Steeds maar 1 commentaar, wel een beetje weing! Kom op dames, 't is ook leuk om te weten wat anderen ervan denken!
Ben maar een jaartje jonger, maar muziek van de jaren 70 doet mij meer.....