Saturday, August 16, 2008

Weekeind rust??

Done! De eerste week na de vakantie zit erop.
Tijd voor vrije dagen, andere activiteiten, rust.
Mispoes!!
Photobucket
Na een drukke week ga ik dit weekeinde heel erg hard aan de slag met het eindwerkstuk dat op dinsdag ingeleverd en gepresenteerd moet worden.

Voor de vakantie waren we in het werkgroepje al overeengekomen dat we minstens een dag in de vakantie ermee aan de slag moesten, wellicht twee.
Maar zoals dat meestal gaat, werd er driftig aan geknabbeld, resultaat, 1 echte bijeenkomst de zaterdag voor de start van de school en nog niemand van de dames had iets op papier.
Photobucket
Een had wel een heleboel reseach gedaan en aan haar enthousiasme was goed te horen dat ze goed op dreef was, de andere twee zaten nog in het stadium van, oja ...werkstuk...
Voor mij was dat behoorlijk frustrerend omdat ik het tot een geheel moet maken en mijn aandeel afhankelijk is van hun input.
Maar dinsdag zouden ze het klaar hebben en minstens op papier dan wel digitaal zodat ik ermee aan de slag kon, dan konden we vrijdagmiddag na de les het afronden, in het weekeinde nog ff wat puntjes op de i en klaar is miep.
Ik heb nog geopperd dat het een heel rooskleurig idee was, dat de zaterdag of zondag weer samen komen geen luxe zou zijn, waarop de dames hartelijk lachtten, wat een onzin zeg!
Photobucket
Dinsdag kwam de eerste reality check, we moeten een compleet werkstuk inleveren en niet alleen een presentatie geven....de dames hadden nog steeds niets verder gedaan en yours truly keek alleen de groep aan ...
Ik heb niet veel gezegd en simpel weg afgesproken dat de iedereen voor vrijdag haar aandeel per mail naar me toe moest sturen zodat we het vrijdagmiddag konden bespreken en ik in het weekeinde er verder mee aan de slag kon.
Hoe dan ook heb ik besloten, dat ik geen onvoldoende krijg voor dit vak en al moet ik het verdomde ding eigenhandig in mijn eentje schrijven, komen zal het er.

Vrijdagochtend toen ik in mijn mail keek, zag ik zegge en schrijve 1 bijdrage ...nog niet geheel af, maar ik kan daar wat mee.
De bijeenkomst gisterenmiddag had geen enkel nut, ik heb een van de dames geholpen met wat opzoeken, zaterdag krijg ik het aandeel van de twee anderen.
Photobucket

Dag weekeind rust, dat tijd voor mezelf.
Ik schrijf dit niet op om te klagen maar als constatering dat lang niet iedereen dezelfde inzet of belangen heeft, al werk je al 6 maanden naar een doel.
Samenwerken betekent niet echt dat je samen evenveel moeite en tijd erin steekt, soit.
Ik weet nu echt weer waarom ik het werken met werkgroepen HAAT!!

1 comment:

Anonymous said...

Herkenbaar An. Zoonlief is hier ook al een paar keer woedend geweest over een gedwongen samenwerking met een klasgenoot waar niet mee samen te werken viel. En ging hij dan klagen bij de juf werd er gezgd 'je moet maar leren samenwerken' gevolg: een matig voor een werkstuk omdat de ander helemaal niks had gedaan! Ik hoop dat je toch nog een beetje een fijn weekend hebt. Waardeloos hoor.