Tuesday, August 12, 2008

Sensatie

Eens in de zoveel tijd is het raak.
Dan hoor je ze weer overvliegen, heel laag en steeds rond en rond gaan over de Plas.
Photobucket
Ze , dat is de Politiehelicopter.
Meestal hoor je dat als er een uitbraak is uit de "Bijlmerbajes", op de een of andere manier vluchten de criminelen meestal deze kant uit, of verwacht de Politie dat.
Net was het weer eens zover.
Dochterlief zat achter de pc en stond al snel voor het raam, vooral omdat het deze keer een heli was die enorm laag overvloog en je de sirenes van de Politieauto`s ook duidelijk horen kon.
Photobucket
Ik verbaas me er elke keer over, het verschil tussen haar en mij.
Als ik buiten gedoe of geraas hoor, registreer ik dat en ga door met mijn bezigheden.
Zij loopt naar het raam, gaat staan kijken en doe er dan verslag van...
Deze keer vertelde ze dat een van de buren die eerst op het balcon stond te kijken, nu met gezwinde spoed richting Plas liep.
Gelukkig, fffffffffffff gaat dat haar net te ver!

Morgen lezen we wel in de krant of horen we op AT5 wel wat er precies aan de hand was.

En dit is hele verhaal:

Zeiler in de problemen op de plas - dus 0900 8844 bellen!

Dinsdagavond 12 augustus keken we vanuit ons appartement in blok R naar een zeiler die als enige op de plas aan het zeilen was. Plotseling maakte de boot slagzij. De zeiler probeerde de boot weer rechtop te krijgen, maar het resultaat was alleen dat de boot helemaal omdraaide en met de kiel recht omhoog kwam te liggen.

Ik belde toen maar de politie via het 0900-nummer, omdat de situatie me niet echt prettig leek. De politie beloofde even iemand langs te sturen.

Omdat we maar geen politieauto zagen rijden, besloten we bij het water te gaan kijken. Daar zagen we een motoragent, een politieauto, een brandweerauto, nog een brandweerauto, nog een brandweerauto, nog een brandweerauto, nog een brandweerauto én er verscheen een politiehelicopter boven het water.

Inmiddels was er ergens vandaan een motorbootje gekomen, die de zeiler had geholpen zijn boot weer rechtop te krijgen. Terwijl die alweer vrolijk aan het zeilen was, stonden er dus een motoragent, een politieauto en vijf brandweerauto's aan de kant en cirkelde de heli nog geruime tijd over het water.

Wat één telefoontje naar de politie voor gevolgen kan hebben!...
( Dit is een verslag van een wijkgenote )

No comments: