Saturday, April 12, 2008

Regen

Over het algemeen hebben mensen een hekel aan regen.
Photobucket
Dat is heel apart omdat men zich over het algemeen ook bewust is van het belang van regen en dat regen iets is waar men dankbaar voor moet zijn.
Er zijn vele landen op deze bol waar het zelden tot nooit regent , eten schaars is om te zwjgen over (schoon)drinkwater.
We zijn dus heel gezegend met al de regen die er valt.

Ook in de tropen waar ik ben opgegroeid was de regen soms overvloedig , het kan er maanden achtereen vrijwel onafgebroken regenen , hard , zachtjes , motregen , zonneregen , praat me niet van de modderpoelen , de ondergelopen tuinen en dan de muskieten erna!

Ik heb nog steeds geen hekel aan de regen , ook al vind ik het geen genoegen om de zoveelste regendag tegemoet te gaan en zeiknat op het werk aan te komen, regenkleding doe ik niet aan.
Op de terugweg kan het me niet zoveel schelen , dan vind ik het geen punt , thuis stap ik eventueel onder een warme douche en kruip in een lekker warm gewaad.

Maar wat het allerleukste is....en dat vergeet je in SU haast nooit , is baden in de regen!
Het genot en het plezier van zo een heel heel harde regenbui , heerlijk warm en verkoelend vooral de eerst regen na de droge tijd.
Als alle stof dat zich heeft opgehoopt op de huizen en de bladeren van de bomen wordt wegewassen en even alles en iedereen uitbundig plezier maakt in de regen.
Photobucket
Zoals altijd heb ik foto`s op het www gezocht om dit verhaal van mooie plaatjes te voorzien en tot mijn verbazing heb ik maar 1 enkel plaatje gevonden van een kindje dat geniet in de regen dat buiten Su gemaakt is.
Ik vond er een van twee SU dames , duidelijk op vakantie , die zich vol welbehagen lieten nat regenen....
Photobucket
De aanleiding voor dit verhaal was een schelmenstreek van Matthew , ontsnapt aan oma`s aandacht , die vol overgave genoot van zijn regenbad.
Photobucket
De volgende regenaanbidder in onze familie.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Ik had accuut heimwee naar een tropische regenbui compleet met bad in de regen!

2 comments:

Anonymous said...

Ja, die heimwee heb ik nu ook An. ;-)

Anonymous said...

WAT EEN BOEF,HE?