Monday, April 07, 2008

Donker water

Colakreek is een begrip voor Surinamers.
Photobucket
Ik denk dat het een van de bekendste attracties is , ik kan me geen vakantie bedenken zonder minstens een keer een reis naar Colakreek, de " lange " tocht erheen met de krentenbollen , gekookte eieren en andere lekkernijen al in de auto , de familiebijeenkomsten en de keer dat we er zijn gaan kamperen.
Photobucket
Het water is echt net zo bruin als Coca Cola , door ijzer in de bodem , gecombineerd met de rottende bladeren van de bomen langs de kreek.
Het water is heel erg helder en als de sluis geopend is , voel je een behoorlijke stroming , vooral in de regentijd als het water hoog staat.
De volgende generatie geniet er weer met volle teugen.
Zie je hoe ik geniet met mijn tante en merk je dat er een kleintje aankomt?
Photobucket
Matthew is in elk geval een kleine waterrat!

No comments: