Tuesday, September 30, 2008

Zuidoost

Er is hier zoveel veranderd en vernieuwd dat ik het een en ander ben gaan vastleggen.
Photobucket
Het Stadsdeelkantoor, dat was vroeger een grootbraakliggend terrein.
Photobucket
Het nieuwe zwembad, gezien vanaf het marktplein, hier lag het buitenbad met de speelweiden en veel groen eromheen.
Het oude bad is er ook nog, daar gaan ze het een en ander aan veranderen heb ik begrepen.
Photobucket
Het Anton de Komplein, het markt- en evenementenplein voor het Stadsdeelkantoor.
Boven aan de trappen staat het beeld van Anton de Kom.
De gebouwen erachter....dat was Fleerde.
Photobucket
Waar dit gebouw staat, was het vorige marktplein Fazanthof.
Photobucket
Het zelfde gebouw, maar dan vanaf de hoger gelegen weg....daar werk ik.
Photobucket
Hier was vroeger de trap naar het marktplein, bij het Kwakoegebouw.
Photobucket
Een donker spelonk, nu echt niet meer, het zijn hele luxe flats.
Photobucket
Ik vind dit een heel mooi gebouw, vooral door die pilaren.
Ooit de parkeergarage en de kop van Fleerde, nu een gebouw met ervoor een schitterende hellingbaan pour moi!
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
En dit is wat er overgebleven is van Florijn.
Photobucket
Dit stuk van de wijk vind ik heel erg fascinerend door de ongewone buitenwanden...
Photobucket
Dit is echt heel leuk gedaan de speelplaats past er prima bij.
Photobucket
Zo apart en gedurfd..
Photobucket
Na deze foto, werd ik op de routonde bijna door een auto geschept, gelukkig liep het met een sisser af en kreeg de man gelijk een vette bon, omdat hij de pech had dat oom Agent ter plaatse was.
Maar dat was het einde van deze reportage.

Wordt vervolgd.

1 comment:

Jacqueline said...

Cool die foto's een hele moderne wijk met strakke vormgeving. Het is er zeker van opgeknapt met veel woongenot voor vele. 10 Jaar geleden hebben wij onze trouwfoto's in Z-O bij de kantoren gemaakt. Zo ook modern met strakke vormgeving.