Wednesday, September 07, 2005

Fotobewerken

Het is eigenlijk verbazingwekkend wat je met een simpel programma en wat enthousiasme voor elkaar kunt krijgen.
Image hosted by Photobucket.com
Zelf doe ik er niet veel bijzonders mee ,maar als ik zie wat anderen voor elkaar kriigen besef ik terdege dat het een kunstvorm geworden is die lang niet door iederen op waarde geschat wordt en dat het heel inspirerend is om te zien hoe anderen hun fotos bewerken en wat voor technieken ze gebruiken.
Zelfs al gebruiken ze precies hetzelfde programma en dezelfde foto als uitgangspunt , zelfs dan ontstaan er totaal andere plaatjes , dat heb ik in de fotogallery wel geleerd.
Image hosted by Photobucket.com
Trudette bijvoorbeeld maakt de meest feeerieke voorstellingen met prachtige kleuren; Angelique de schitterendste collages die ik ken en Maarten weet gedicht en beeld nauw bij elkaar te laten aansluiten, het gedicht is van Renee.
Analyze bijvoorbeeld maakt heel boeiende sfeerbeelden , zo echt dat je zo naar binnen wilt stappen.
Image hosted by Photobucket.com

Hun manier is veel proffesioneler dan de mijne , voor mij heeft fotobewerken nog steeds een element van spel , als ik zin heb dan haal ik wat plaatjes door het proggie heen en ik amuseer me totdat ik een plaatje hebt wat me wel bevalt.
Image hosted by Photobucket.com

Na een poos zie ik heus wel dat ook ik een eigen stijl ontwikkeld heb , mijn voorkeur gaat naar het naar voren halen van details in de fotos en benadrukken van het lijnenpatroon ...ze worden soft alsof ze pentekeningen zijn die met en dik zacht potlood zijn ingekleurd.
Voor mij werkt het en daardoor heb ik nog steeds er veel lol in , ik doe het niet vaak maar soms begint het te kriebelen en dan onstaan er plaatjes zoals deze hier....
Image hosted by Photobucket.com
Herinneringen aan leuke tijden!

Image hosted by Photobucket.com

Met dank aan de genoemden voor het lenen van hun kunstproducten.

5 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Ja leuk blog Anila!
Ik heb er een poosje mee zitten stoeien, maar ik ben er geen kei in, laat mij maar gedichten maken..
Het is een apart soort "kunst"vind ik zelf, onnoemelijk veel mogelijkheden en dat allemaal via een pc...

Bieke said...

heej Anila... ik vind hem mooi! die bewerkte foto van jezelf...

;-)

Anonymous said...

Beste Anila ,

Ik wilde vragen of er iemand ervaringen heeft met hypotheek van Afab.
Ik ben namelijk op zoek naar hypotheek en zie ze overal staan.

Met vriendelijke groet,
Albert H Haanstra.

Anonymous said...

Hallo Anila ,

Wat een mooi blog heb je hier! Succes ermee!

Groetjes Albert krediet
Van Leeuwenhoek Lyceum, Hoofddorp.