Thursday, June 16, 2005

Vervoer

Omdat de reuma steeds meer greep op mij krijgt heb ik mijn hobby , fietsen door weer en wind moeten opgeven.
Na heel wat gepuzzel en gepeins doet een mens dan een verstandige stap en gaat op zoek naar alternatief vervoer.
Image hosted by Photobucket.com
Overdekt vervoer?Geen sprake van zegt de consulent streng en gelijk mijn zeepbel doorborend.
Daar beginnen we niet aan , u moet aan een scootmobiel denken.
Image hosted by Photobucket.com
Maar dat is toch zo een veredelde rolstoel voor iets langere afstanden en hoe kom ik dan verder dan de buurt? piep ik geheel overbluft..
Er kan ook nog een vervoersregeling voor Stadsmobiel bij ...
Ik weet niet hoe dat elders is ,maar hier in deze stad zijn die ietsje minder berucht dan TCA ,onze Mokumse Taxibaas.

Zucht...ik kijk hem ontdaan aan terwijl hij me verder onderwijst over de on- en mogelijkeden van mijn aanvraag.
Want hoewel ik een keiharde indicatie heb , zit er nog wel een adder onder het gras omdat ik (nog) 10 uur per week werk.
Hierdoor moet ik van mijn werkgever een verklaring hebben ,dat ze niet mee willen betalen aan de vervoerskosten die ik op dit moment maak door per taxi naar mijn werk te gaan, anders betaalt het AWBZ niets.
Ik naar het sjefke toe en na enige weken bezit ik de gevraagde verklaring die ik met begeleidend schrijven op de bus doen naar meneer consulent.

Ondertussen school ik me in rap tempo bij via het internet naar de beren op de weg maar er blijken tal van oplossingen te zijn van een rijtest
Image hosted by Photobucket.comtot aan een superdeluxe berging aan toe
Image hosted by Photobucket.com, ha dat geeft de burger moed!

Enige weken later ontvang ik van de Sociale Dienst(?!)een formulier over een zeer bijzonder vergoeding voor kort vervoer...zou dat de aanvraag voor Stadsmobiel zijn??
Ik bel naar de consulent en ben stomverbaasd als ik te horen krijg dat hij heel veel moeite heeft moeten doen voor deze bijzondere aanvraag..omdat ik de scootmobiel afwijs.
Maar... maar... zeg ik als ik eindelijk een speld ertussen krijg.. de afspraak was dat we het erover zouden hebben als ik de verklaring had opgestuurd.
Nou ..we moesten dan eens een nieuwe afspraak maken en alles doorspreken...
Image hosted by Photobucket.com
Allerlei alternatief vervoer schiet door mij heen...
Image hosted by Photobucket.com

Maandag vroeg gaat de telefoon , de consulent is ziek ...maar nu hij mij toch aan de lijn heeft , bij navraag is er nog wel een probleempje, omdat ik 10 uur werk is mijn werkgever via de Bedrijfs Vereniging Gezondheidszorg verantwoordelijk voor mijn vervoer en moet deze aanvraag , hoe geindiceerd dan ook naar hun bordje....

Ik heb mijn sjefke via de mail op de hoogte gesteld....
Mij is een heel diep kater en kastje/muurgevoel overvallen..
Ik dacht dat het van belang werd geacht om mensen zo lang mogelijk in het arbeidsproces te houden...
Zou het lukken met de scootmobiel voordat ik deze nodig heb?
Image hosted by Photobucket.com
Of.....totdat ik me ziek moet melden vanwege het feit dat ik blut ben door de hoge taxikosten?
Zzzzzzzucht , diepe zucht.......

2 comments:

Anonymous said...

Het ziet er hier prima uit.
Ik kom vaker langs.

Anonymous said...

Je vertelt het met humor.

Maar wel triest dat het allemaal zo lang moet duren.
Kun je die taxikosten niet ergens indienen? Nee zeker. :(