Tuesday, June 21, 2005

De verbouwing

Het komt eraan , de volgende week gaat het gebeuren..

Vanmorgen heel vroeg belde de opgewekte aannemer me wakker om dit door te geven ..joepie ...
Image hosted by Photobucket.com

Heugelijk , dat wel, want het betekent dat het ligbad eruit gaat ,ik zal het wel een beetje missen maar vanaf het moment dat erin klauteren om te douchen meer pijn dan genot opleverde is het ligbad meer een sta in de weg dan luxeartikel geworden.
Dit weekeinde voorzie ik wel oeverloze baduitspattingen van de oogappel die heel goed snapt waarom het ding verdwijnen moet ,maar haar zaterdagse ritueel van bad ,met radio , boek en kaarsjes ten node zal inruilen.
Image hosted by Photobucket.com

Maar , de verbouwing zelf ....o heden ,mag ik daar hartgrondig van rillen??
Ik ben het meer dan zat , al die vaklui in huis , die met grote , brede stappen alles voor mevrouwtje regelen zullen...kreun en steun kruipen uit mijn tenen omhoog.
Ik woon nu al bijna 12 jaar in deze flat , met heel erg veel genoegen, laat ik dat voorop stellen en de eerste 5 jaar zelfs zonder onderhoud.
Dat vond ik al een luxe want van mijn vorige stulpjes was ik het jaarlijkse onderhoud ook al danig gaan vrezen.
Image hosted by Photobucket.com
En toen.....toen begon het...
Eerst werden de vloeren in de lifthallen vervangen...geschatte duur 4 dagen , realiteit 2 weken.
Daarna werden de hallen en het trappenhuis geschilderd...
De buitenkant van de flat moest ook een kwastje....leuk leuk aldoor op de meest onverwachtte momenten zo een bak met schilders voor de ramen, en daarbij werden ook alle houten ramen en deuren vervangen .
In rap tempo achter elkaar volgden de nieuwe keuken , 3dagen werk (echt waar!),de vervanging van de liften, de nieuwe cv ketel met individuele luxe thermostaat,een thermostaatkraan in de badkamer , een videofoon in de hal, opnieuw schilderen van de buitenkant vooraf gegaan door grote zandstraal schoonmaak voor en achter,huis voor 6 weken in de steigers , 3 weken voor en toen weer 3 weken achter en de hele dag schilders enzo voor de ramen,moderniseren van de hal, nieuwe brievenbussen inbegrepen (duur 4 maanden , waarbij je nooit wist of je erdoor kon of niet), gevolgd door de laatste actie vrijdag jongstleden.
In het kader van het politie veiligheidskeurmerk zijn alle deuren en ramen gecontroleerd op hang en sluitwerk , waarbij gelijk onderhoud gepleegd werd aan de aluminuim ramen en omlijstingen, tochtstrips vervangen werden en in de voordeur een nieuw stalen slot met stalen deurbeslag en slotkom en dievenklauwen ingebed werden.
Oja ,we zijn nu ook een brandmelder rijker.
Met de nieuwe entree en lift, is de flat zo gelikt dat je het idee krijgt in een supermodern hotel te stappen.
Image hosted by Photobucket.com
Volgens het schema van de verhuurder had ik nu een pauze van ongeveer een jaar in het vooruitzicht.

Totdat de aannemer belde.....maar deze verbouwing is door mijzelf aangevraagd...pijn weegt op tegen ongemak moet je maar denken.
De enige lol die ik hieruit put is......dat ik volgend jaar de dans ontspring , want dan staan de badkamers op de planning .
Image hosted by Photobucket.com
Ik zal tevreden alle buren aanhoren die mopperend en vol sjagge door de weken heen ploeteren , en genieten van mijn eigen , speciaal op mijn noden ingerichtte, weliswaar niet erg luxe, badkamer!

6 comments:

Anonymous said...

Goh An, dat is sneller dan verwacht. Ongemak....natuurlijk, maar het zicht op een toegankelijk badhuisje maakt veel goed.
Sterkte met het stof.:-)))

Anonymous said...

Wauw Anila , wel spannend maar ook weer een heel gedoe. Ik voel met je mee. Ben benieuwd naar het resultaat .
groetjes trudette

Anonymous said...

oh jee, rotzooi dus....
máár het wordt mooi!!!
je zult het zien ( na alle stress en stof)

Anonymous said...

Och Anila... als t er eenmaal staat kun je heerlijk onder de douche het stof afspoelen..

Anila said...

O wat kan ik ernaar snakken dat het AF is...vooral nu met de hitte!

Anonymous said...

Alles doorgelezen, was zeer verrast! Zo iets had ik toch niet verwacht. Waarom reageren er zo weing mensen? Of heb je het niet aan een ieder verteld?
Misschien hadden ze net als ik tot nu toe geen gelegenheid om alles door te nemen!
Ga zo door, ik vind het in ieder geval zeer onderhoudend! Hoeveel tijd gaat erin zitten? 'K wil het niet echt weten, ik doe 't je niet na.
Liefs, Arlinda.