Friday, June 24, 2005

Tropisch Nederland

Heet is het , heel heet.

Net als de rest van Nederland verheug ik me bij de eerste zonnestralen in het voorjaar al weer op de komende zomer..
De eerste groene scheuten, bollen , blaadjes ,ik kijk ze zowat de grond en bomen uit want ik wil warmte , gezelligheid en zon...liefst zo snel mogelijk.

Image hosted by Photobucket.com

Niet dat ik een hekel aan de winter heb , nee ik geniet best wel van de wisselende seizoen , alleen ben ik tegen het einde van de winter helemaal daas van het opgesloten gevoel.
Dan wil ik naar buiten , de balcondeur dagen lang open en zwoele zomernachten terwijl ik tot diep in de nacht op het balcon zit.

Image hosted by Photobucket.com


Dan komt langzaam het voorjaar op gang en dit jaar zat er wel flink de klad in en leek het erop dat de zomer maar niet echt van start wilde gaan, mopperen deden we met zijn allen ,he, dat het weleens tijd werd voor een paar mooie warme dagen....

Image hosted by Photobucket.com

En ...hier zijn ze dan , we worden op onze wenken bediend...warme dagen aan een stuk en als klap op de vuurpijl ..het is tropisch heet...
Warme nachten, warme ochtenden, warme middagen , hete avonden , hete nachten, hete ochtenden en langzaam aan zie je de kribbigheid stijgen...

Image hosted by Photobucket.com

De zomer ....zo lang op gewacht ...zo naar uitgekeken..
De ventilator draait lange dagen door , het bed is klam en ik slaap slecht....
Goddank zijn er niet veel muggen dit jaar.

Image hosted by Photobucket.com

Maar ....het IS zomer!



Met dank aan de dagelijkse fotos van @Thomas Schlijper .

3 comments:

Anonymous said...

Het wordt alweer een beetje gewoon, dat mooie weer. Ik begin eraan te wennen.
Maar heerlijk vind ik het nog steeds, en ik moet niet vergeten ervan te genieten.

Anonymous said...

Ja kribbigheid......wij kennen dat niet, dagenlange hitte, nachten van draaikonten in je bed....Ik ben blij dat het vandaag iets minder is, in huis nog steeds 22 graden, en de ventilator draait nog steeds op volle toeren..

Anonymous said...

en trouwens weer GEWELDIGE fotos van je favoriete fotograaf!!!!
Dat vergat ik even te zeggen!!