Monday, June 13, 2005

Familie

Ik ben heel erg op ze gesteld , mijn grote warme familie.
Dit weekeinde heb ik me weer eens erin gedompeld en genoten van al het goede wat familiebanden met zich meebrengt.
De verhalen , de gezamenlijke herinneringen, de herkenning in het uiterlijk en daden van de verschillende familieleden.

Voor mij is de familie veel groter dan het gezin waaruit ik stam.
Image hosted by Photobucket.com
Door de manier waardoor ik opgevoed ben zijn mijn naaste familieleden niet alleen mijn broer en zus en hun aanhang ,maar ook de neven en nichten uit het gezin van mijn moeders oudste broer.
Die twee gezinnen zijn beiden op Curacao ontstaan en totdat mijn ouders in 1960 naar Suriname gingen , had ik gewoon bij mijn weten , 2 vaders en 2 moeders die me opvoeden en 3 grote zussen , 2 broers en 1 jongere zus.
Image hosted by Photobucket.com

In Su leerde ik toen de rest van de familie van mijn moeder kennen ...en omdat ik mijn hele lagereschooltijd met hun gedeeld heb voel ik me met 2 nichten net zo nauw verbonden , dat zijn de dochters van mijn moeders zussen..
Kun je het nog volgen??
Met deze 2 nichten en mijn zus heb ik een dagelijkse email wisseling , 2 van ons wonen in NL en 1 in SU en de andere ..op de rots....gek genoeg woont geen van ons 4 in het land waar we geboren zijn !
Image hosted by Photobucket.com
Heel veel wel en wee gaat er dagelijks het wereldwijdeweb op en dat tot ons allergenoegen.

Verder hebben we ook een familiemailgroep , die loopt helaas wat minder ,maar is wel een handige plek om de fotos snel de wereld door te krijgen na familiefeesten , je plaats de link op die site en overal ter wereld hebben ze de plaatjes.
Image hosted by Photobucket.com
Ja want behalve op de Antillen en Suriname zit er onderhand ook al een al jaren in de USA , we worden internationaal.
Image hosted by Photobucket.com

Familie ik ben dol op ze .
Dit weekeinde heb ik genoten van de kleinkinderen van een van mijn nichten .
Er liep weer zo een klein jongetje rond ,heel actief en watervlug en overal mee bezig en voor in , genietend van de wereld om hem heen
Een copietje van zijn oom op die leeftijd.
Image hosted by Photobucket.com

Tuurlijk is de rest van de familie ook ter sprake gekomen en is er weer heel wat afgelachen om allerlei wat er speelt en aan de hand is en vergelijkingen gemaakt met oude situaties.
Image hosted by Photobucket.com

Een verrre neef heeft net een boek uitgegeven in eigen beheer over de een van de eerste vrouwen in onze familie, de start van onze stamboom.
Ik heb het nog niet gezien maar aanschaffen zal ik het zeker.

Een mens heeft behoefte aan zijn roots.

2 comments:

Anonymous said...

Mooi en warm om te lezen An.
Wat heerlijk dat jullie via dit medium zo'n goed contact kunnen blijven voortzetten.

Anonymous said...

Wat een mooie foto's! Ik ben er hartstikke jaloers op.. Bij mij zit alles nog in grote dozen.. te wachten om (n)ooit ingeplakt te worden.. Dan is zo'n site toch veel en veel mooier!