Saturday, July 23, 2005

Lezen

Net als bij muziek , kan ik geen keus maken ...

Ik ben een allesvreter , ik lees van kinderboek tot bijbel , van literatuur tot pure pulp ...een dag zonder lezen bestaat voor mij niet.

Vorig jaar heb ik heel erg genoten van de vakantie aan boord van de , das een verbouwde vrachtboot waarop je kamperend met gelijk gestemden vakantie kan vieren.
Image hosted by Photobucket.com
In tegenstelling tot het jaar daarvoor ,hadden we overwegend slecht weer , maar grappig genoeg is er ontzettend veel gelezen , door de kinderen en door de ouders , er waren van die tijden dat het wel een grote huiskamer leek met hangende , zittende en liggende mensen allen in een boek verdiept , op de achtergrond een muziekje en iemand die in de keuken stond te rommelen voor de nodige kopjes koffie en thee.....zo enorm vredig, met de regen kletterend op de dakramen...

Toen mijn exgenoot en ik nog een huis deelden hadden we in de woonkamer een boekenkast van wand tot wand en die is nu gehalveerd....bij tijd en wijle kan ik die enorme kast wel missen en naar laatst bleek veel van mijn vrienden ,maar toch merk ik , dat de boeken die ik steeds herlees niet in de woonkamer staan.
Image hosted by Photobucket.com
Nee, die staan binnen handbereik in een simpel kastje tegenover mijn bed ..en helemaal volgestouwd met leesplezier.

De oogappel is ook erfelijk belast...van twee kanten , zuchtten we als ouders tevreden , ze is net als wij een allesvreter en op dit moment hebben mystieke boeken haar voorkeur.
Spijtig genoeg wil ze de overstap naar literatuur niet maken , waarschijnlijk omdat we als ouders zo dom zijn om enthousiast te zijn over die boeken..dom dom dom!
Image hosted by Photobucket.com
Ik heb niet echt voorkeur voor een bepaald boek of een lievelingsschrijver , ze zijn gewoon teveel om op te noemen, ik lees en geniet , dat is mijn grootste plezier.
Paps daarintegen wel , de Tweede Wereldoorlog is zijn specialiteit...de collectie is dan best aanzienlijk te noemen.

Ooit zal ze enorm rijk zijn ....aan boeken ...want wat krijg je als enige erfgenaam van ouders zo als wij??

Image hosted by Photobucket.com

Hahhahah!


BOEKEN!!

4 comments:

Anonymous said...

oh, Anila! 'k geloof dat je hier ook je hartje zou kunnen ophalen. Boeken overal, de rekken in woonkamer puilen uit. In m'n slaapkamer staan nog zo'n 20 dozen vol boeken. Volgende week worden m'n nieuwe rekken geleverd, kan ik weer een deeltje uitpakken.

Wat er allemaal staat: een heleboel strips, zo'n 600 kookboeken, een hoop detectives en thrillers, boeken over tarot, kristallen, filosofie, kunst, jeugdboeken over wetenschap, een honderdtal poëziebundels, nog wat andere romans... teveel om op te noemen. ;-)

En de kids... hebben ook een heleboel boeken en strips op hun kamer.

Een mooie erfenis toch zoiets? Ik heb helaas maar een paar boeken die van m'n vader ooit waren, m'n broer heeft de rest bij hem.

Anonymous said...

Ik stikte van de boeken, las en lees ook van alles en nog wat, maar ik heb tóch besloten een deel van mijn collectie weg te doen..en dat heb ik gedaan..en ik merk er niks van..het huis staat nog vól met boeken. Ik snap het niet....meer dan elf kratten zijn er weggedragen...en je ziet het niet!

Heerlijk een kind dat van lezen houdt!

Anila said...

Ja he....het is zo gezellig , samen met een boek op de bank of soms samen met een boek in bed..en elkaar stukkies voorlezen.....heeerlijk!

Anonymous said...

Het is leesweer vandaag.
Geniet maar lekker !