Thursday, July 27, 2006

Virtuele vrienden

Zolang als ik me al op het wereldwijdeweb beweeg heb ik ze ...eigenlijk al vanaf de eerste dag.
Raar , nee hoor , maar voor sommige mensen is het iets onvoostelbaars.
Photobucket - Video and Image Hosting
Ik weet niet wie me over ICQ verteld heeft maar ik heb mij gelijk de eerste dag dat ik de pc op het net had aangesloten aangemeld en al heel snel "sprak" iemand me aan ..een man uit Rotterdam en daar heb ik ooit gewoond dus gesprekstof genoeg.
Na enkele maanden praten en een uitgestelde afspraak met hem en zijn gezin vroeg hij opeens iets over echtscheidingen.
Ik heb dat voor hem opgezocht via de Startpagina en zo kwam ik op het eerste forum terecht waar ik lid van werd OuderAlleen .
Ontelbaar zijn de contacten die daaruit voort zijn gekomen , werkelijk waar , ik ben door het lidmaatschap in een stroom van activiteiten terecht gekomen waar ik tot de dag van vandaag heel veel profijt van heb.
Photobucket - Video and Image Hosting
Teaparty`s , picknicks , bbq`s, gezellige uitjes , logeerpartijen , feesten , echt je kunt het zo gek niet bedenken en ik kan me geen hoogtij dagen zonder mijn virtuele vrienden indenken.
Tuurlijk betekent het dat we elkaar in het eggie zien , regelmatig mag ik wel zeggen.
Sommigen mail ik dagelijks , wekelijks of wanneer het nodig is , maar in goede en slechte tijden is er wel altijd een luisterend oor en een arm om me heen of een stem om tegen aan te razen.
Bij nacht en ontij ben ik nooit meer helemaal alleen de pc is onder handbereik en on line is er wel immer iemand te bereiken , soms zelfs aan de andere kant van de wereld.
Photobucket - Video and Image Hosting

Lang niet al deze vriendschappen houden stand en sommigen zijn als schepen in de nacht , de groep wisselt weleens in aantal en de interesse kan afzwakken , maar er zijn ook anderen die al jaren tot mijn beste vrienden behoren.
En het voelt goed en veilig.
Photobucket - Video and Image Hosting

Daarom verheug ik me ook zo op aanstaande zaterdag.
Dan zie ik weer een hele groep en gaan we gezellig op zijn Amerikaans een feestje bouwen, zomaar zonder reden omdat het kan en omdat we dat willen.
Sommigen ken ik al jaren in het eggie , anderen slechts virtueel en anderen nog heel kort maar het voelt wel vertrouwd.
Photobucket - Video and Image Hosting


En daar draait het om ....vrienden zijn vertrouwd!

4 comments:

Anonymous said...

Ja An, leuk he! Heb er zin in. :D

Anonymous said...

Daar lijkt me nou geen bal aan.
Virtuele vrienden. Is dat nou echt leuk ?

Anila said...

We gaan in de herkansing in september Charley , eg wel!!

Anonymous said...

Ik zie daar op de foto een log eerder Fleur en Doei en jij natuurlijk.
Geinig!
Leuk om jullie even zo te zien.
Ik word maar lid van S&K
( geintje);)