Thursday, July 13, 2006

Huishouden

Dat is een heet hangijzer hier in huis ,omdat de dochterlief vindt dat ze heel veel doen moet.
Photobucket - Video and Image Hosting
Allereerst zal ze iets meer moeten doen dan de meeste pubers want ze heeft nu eenmaal de pech dat ze moeder heeft met een enigszins besmette houdbaarheidsdatum , die meer hand en span diensten behoeft.
Dat is op zich geen probleem als die moeder maar genoeg geduld had om te wachten totdat de diensten in het schema van dochter passen of dat de dochter nooit vergat dat ze iets beloofd had te doen , maar zo werkt het in de praktijk niet.
Mijn dochter vind dus dat ze een tirannieke en dwingende moeder heeft , die alles nu gedaan wil hebben ...en ik vind dat ze nooit eens gelijk iets doet wat er gevraagd wordt.
Zie daar het conflict in de noten dop ; en beiden hebben we gelijk , vanuit ons eigen perpectief!
Photobucket - Video and Image Hosting
Maar er zijn natuurlijk ook de dagelijkse dingen die gewoon zonder discussie moeten ...schoonmaken , koken , wassen , afwassen ach wie weet nou niet wat ik bedoel..en op de een of andere vreemde manier , zijn dat digen die mijn verantwoording blijven.
Als het gaat om wie er hier langs komt , logeert en mee blijft eten heb ik een huisgenoot ,maar voor die andere taken ...een kind dat verzorgt wenst te worden .
En dat wrikt, want ik ben best bereid mijn huis te delen ,maar dan ook de taken en verantwoording dat het goed loopt.

Schoonmaken , moet al niet eens een groot probleem zijn ,want door de genoemde beperkingen hebben we huishoudelijk hulp ; maar op de een of andere manier verwacht de jongere generatie dat het betekent : er is een soort slaaf die geld krijgt dus mag je alles laten liggen waar het laag is en dan verdwijnt het als sneeuw voor de zon.
De bijna respectloze manier waarop ze langs de hulp lopen en met haar werk omgaan verbaast me en ze hebben aan mij een slechte want ze komt voor mij en om te kuisen , NIET om puin te ruimen .
Dus als er ergens puin ligt , is die kamer uit het schema totdat de puin verdwenen is ; het voorkomt een hoop ergenis bij mij en de hulp!
Photobucket - Video and Image Hosting
Afwassen ...daar hebben we een Annie = AEG voor , maar je zult verbaasd zijn hoe ver dat ding schijnt te staan van het aanrecht , waar je rustig de vuile vaat op neer poot. Omspoelen of bukken naar Annie is al helemaal uit den boze.

Wassen , er staan een wasmachine EN droger in de badkamer , iedereen pakt schone handdoeken en doucht maar zelden komen de gebruikte handdoeken in de wasmand terecht of bedenkt iemand dat die dingen ook wel eens gewassen moeten worden als er niets meer in de kast ligt.

De douche , ja die is aangepast zodat ik zelf zonder hulp kan douchen en mijn gang kan gaan , maar als ik iedere keer als ik erin kom eerst de zooi moet opruimen of moet roepen dat de douche kop naar beneden moet anders verzuip ik op mijn douchestoel zit , die ook steeds buiten mijn bereik staat overgins , dan stoor ik de goegemeente en raar he dat ik dan weer hulp nodig heb.
Photobucket - Video and Image Hosting
Over de boodschappen hebben we het nog niet eens ,dat gaat steeds beter , sinds we Albert congè hebben gegeven met de komst van Lidl in de buurt , doet het kind het en blijkt ze opeens heel goed te weten wat we nodig hebben en wat er in voorraad is...dat stemt me zeer hoopvol.
Tegenwoordig kookt ze regelmatig op de dagen als ik werk , omdat ze dan thuis is en ik moet zeggen dat het steeds smakelijker wordt!

Opruimen blijft een enorm discussie punt net als de norm voor het opgeruimd zijn , niemand is zelfs welkom in haar grot...en als de deur op een kier staat , draait mijn maag om , maar dat is haar domein en zolang het niet spontaan loopt en de rest van mijn huis binnenkomt , mag ze alle privacy!!
Photobucket - Video and Image Hosting
Als ze nu nog de eindeloze groep vrienden en vriendinnen conditioneert met de huisregels zou ik mijn geluk niet opkunnen.
Want ik heb geen bezwaar tegen de aanloop ; wel tegen hun onnadenkendheid en de manier waarop ze van de gastvrijheid "genieten".
Gelukkig ben ik al over de 50 dus lekker ouderwets en mag ik mopperen.

Bij deze dan!!!

8 comments:

Jacqueline said...

Ook mij eigen dochters moet ik regelmatig terecht wijzen dat ik niet de huishoudster ben die permanent verblijft, en ze ook mee mogen helpen om het het op geruimd en schoon tehouden. :-) Dus dat kan nog wat worden als het pubers zijn. hahaha
Jacqueline

Anila said...

Maak je borst maar nat....je hebt er 2!!!;-)

Anonymous said...

hallo anila,
ik erken het, ben ook maareen man :)

Anonymous said...

Hier moest eigenlijk het commentaar van Rudya bij staan, anders is het maar een eenzijdig verhaal.....En als ik het zo lees, komt er al verandering in positieve zin in!
Waar mopperen al niet goed voor is...

Anonymous said...

Ooo, ik ben zelf zo'n rommelkont. Waar moet dat heen met mijn kind later. :-|

Anonymous said...

Gelukkig leef ik young, free and single in mijn eigen domein dat slechts zeer zelden belegerd wordt maar daar heb ik geen last van want als de belegering voorbij is is mijn huis weer normaal.
Erretje zou nog steeds vulmineren maar voor mij is het goed leefbaar en tja het is tenslotte mijn rotzooi. Dus mocht ik er last van hebben dan weet ik wat me te doen staat, toch?
Wat niet wegneemt dat ik me zeer goed kan voorstellen hoe het zou zijn als iemand anders, ook al is het je eigen vlees en bloed, rotzooi maakt van je rotzooi. @#@!#

Anonymous said...

I want tooooooo break freee

Anonymous said...

jaja doos