Saturday, July 15, 2006

Sprookje

Eens nog niet zo heel lang geleden , zou ik bij de vraag wat is de beste mobiele provider gelijk Vodafone gezegd hebben.
Photobucket - Video and Image Hosting
Mijn eerste mobieltje was een Philips volgens mijn kind toen al model koelkast en op dat moment was de gunstigste aanbieding bij Libertel en die ging over op de naam Vodafone.
Mobieltje nummer 2 , schafte ik na 2 jaar aan en omdat de provider beviel en de kwaliteit van de service en het bereik door het hele land heel erg goed was , werd het uiteraard weer van ganser harte de Vodafone.
Photobucket - Video and Image Hosting
Tegen de tijd dat dat contract zou aflopen hadden ze een heel mooie aanbieding , een van de eerste telefoons met digicamera en aangezien mijn ouwe nog voldeed dacht ik ....ik neem die erbij en maak het kind gelukkig.
Het duurde even voordat het zover was en toen ging hier even alles mis.....de ww-uitkering waar ik recht op had liet erg lang op zich wachten ; al met al zo een maand of zes.

De telefoon kwam , maar bleek niet aangesloten , een maand lang kon je wel bereikt worden en daarna had ik een betalingsachterstand van mijn oude mobieltje en dat kon gelukkig na 2 maanden opgelost worden toen de cash weer een flow had , maar ondertussen had Vodafone besloten de nieuwe foon niet aan te sluiten.
Ik kreeg een boete opgelegd door de provider , die ik prompt betaalde en de andere foon zou aangesloten worden ...drie maanden later en vele telefoontjes verder ...niets van dat al.
Photobucket - Video and Image Hosting
( In de tussentijd was de dochter hier in huis door een vriend van een vriend van de telefoon bevrijd , door diefstal uiteraard en in zak en as want ze was het mooie ding kwijt.Heel jammer , omdat er intussen een pre paid simkaart in zat en ze nu niet meer gebelt kon worden.Maar dit terzijde want dat heb ik verder nooit doorgegeven )

Wie schetst mijn verbazing als ik na een half jaar een rekening van Vodafone krijg van 500 euro voor de telefoon ??
Op mijn telefonische vraag hoe dat nu kon , bleek ik de kosten over het contract van 2 jaar ineens te moeten voldoen omdat ik in gebreke was gebleven voor het abonnement van de foon te betalen..
Pardon , welk abonnement , de foon heeft het nooit gedaan ....en doet het nog steeds niet , het is nooit geactiveerd en ik heb er nooit een rekening van gezien!
Ja maar u bent in gebreke gebleven en hebt de rekening nooit betaald .
Om een lang verhaal kort te maken , ik had een schuld bij Vodafone en dat was dat volgens hen.
Ik heb een brief gestuurd dat ik weigerde te betalen voor onbewezen diensten en dat het niet klopte en derhalve ook afzag van het andere contract en voor hun diensten verder bedankte.
Photobucket - Video and Image Hosting
Nooit meer iets gehoord .....2 jaar lang niet , tot er plots een brief van het Kantongrecht op de mat viel dat Vodafone mij voor het gerecht gesleept had.
Een hele brief met uitleg over de eis en dat ik een enorme wanbetaler was , dus derhalve ergo...
Van gerechtswege stond er een opmerking bij dat ik tot xx datum een verweerschrift kon indienen.
Photobucket - Video and Image Hosting
Gelukkig kon ik nog ergens een kopie van de door mij verstuurde laatste brief vinden en die heb ik samen met de uitleg die ik hier ook gaf aan het kantongerecht verstuurd.
Hier na kreeg ik een brief dat de eisers om uitstel hadden gevraagd.
Daarna , nadat de termijn net versterken was , een brief waarin de rechter hun nog eenmaal uitstel verleende omdat ze de rekening met het bewijs moesten overleggen.
Na enkele maanden een brief met een stel kopieen van rekening van mijn eerste contract waaruit bleek dat ik regelmatig mijn rekeningen betaald heb tot aan de opgelegde boete voor het te laat betalen aan toe ,nadat ik afgesloten was geweest ; daarbij weer een vraag van de rechter of ik me wenste te verweren , nou van die gelegenheif heb ik geen gebruik gemaakt want ik zou niet weten waartegen ik me had moeten verweren.
Volgende brief met datum van de zaak.
Weer een brief met uitstel van de zaak want de rechtbank kon niet wijs worden uit de rekeningen die ze gekregen hadden , ze wensten meer stukken.
Brief zoveel van de rechtbank met een datum voor de definitieve uitspraak ; met de mededeling dat de uitspraak mij toegezonden zou worden en dat ik niet persoonlijk voor de rechter moest verschijnen.
Photobucket - Video and Image Hosting
Het openstaande bedrag van de rekening was onderhand 1500 euro en daar kwamen nog de kosten voor advocatuur, proceskosten en dergelijke bij.

Op vrijdag 14 juli kreeg ik dan de uitspraak ...met angst en beven opende ik de envelop en toen kon ik alleen maar juichen !!
De underdog heeft gewonnen!!!
De rechtbank achtte niet bewezen dat ik de rekeningen niet voldaan had en dat ik terecht had aangevoerd dat ik niet hoef te betalen voor niet bewezen diensten.
De rechtbank vond het ook schandelijk dat ze me een boete hadden opgelegd nadat ik de rekening al voldaan had en derhalve vonden ze het ook onfatsoenlijk dat ze via het ene contract geprobeerd hebben me te straffen en daardoor het andere contract niet zijn nagekomen.
De rechtbank veroordeelde ze tot het betalen van mijn gemaakt proceskosten die helaas nihil zijn , maar wel tot de aanzienlijke overige proceskosten.
Photobucket - Video and Image Hosting

Ik heb heel even overwogen om Vodafone een brief te sturen om het geld van de boete terug te krijgen ....maar ach ik kan het me veroorloven genereus te zijn .
Zo vaak win je als kleine man niet een proces van een grootgigant!!
Photobucket - Video and Image Hosting
Mijn sprookje heeft een heel goed einde.....
En ik heb het helemaal zelf geregeld.

5 comments:

Anonymous said...

Way to go An, gelukkig eind goed al goed. In America had je ze gelijk aan kunnen klagen wegens emotioneel opgelopen schade. Jouw gepieker zou daar geld betekenen.

Denk nog maar even na over een allerlaatste brief.;-)
Doen hoor !

Anonymous said...

Ben het helemaal eens met mijn voorgangster. Show them not to mess with an angry black woman. Sew them!! Nou ja... schrijf ze in elk geval een lekker puh briefje. Heb ik ook gedaan alleen was het een andere instantie en het is zo leuk wanneer je weet dat je gelijk hebt. Zeeeeeer bevredigend geloof me.

Anonymous said...

Enigzins laat, maar ik sluit me aan bij de vorige spreeksters, ik zou zelfs zo ver gaan , dat ik ze zou chanteren: ik publiceer dit verhaal! Dat is negatieve reclame. Maar als jullie me daarvan willen laten afzien, dan kan dat door me een leuk mobieltje van het nieuwste merk toe te sturen! Zie je wel, ik woon in het corrupte Suriname!

Anila said...

Hahhaha ,ik denk niet dat ze erovoor zwichten maar die brief gaat erheen ,ik ben overtuigd!

Anonymous said...

pffffffffffffff...nou lekker dat mobiele gedoe Anila!
Ik zou ze ook nog even iets van me laten horen, al was het alleen voor excusues die zij moeten maken.
Ik heb sowieso al een hekel aan mobieltjes, ik heb een prepaid en dat vind ik al meer dan irritant..