Saturday, July 25, 2009

Colakreek

Dat is een begrip in SU, DE plek om je uit te leven, een dag lang met de familie.
PhotobucketPhotobucket
De familie in SU is aan het groeien, Max, Andrea & de jongens( Bert, Virginia & Jerino,nog onderweg) allemaal terug in de familie schoot.
Voeg daarbij de toeristen-dames, reden genoeg voor een familiedag op Colakreek.
PhotobucketPhotobucket
Hoeveel familiedagen ik in mijn jeugd en ook later heb meegemaakt op Colakreek?Ontelbaar, maar ik kan me geen dag herinneren dat het er niet leuk was, zelfs niet de dag dat zus en ik bijna verzopen zijn.
De sluis stond open, de stroming in het water te sterk en echt zwemmen konden we niet. Reden genoeg om onze kinderen heel vroeg te leren zwemmen.
PhotobucketPhotobucket
Iedereen doet waar hij zin in heeft en de speeltuin is er ook wel ontzettend leuk, herinner me niet aan de verbrande billen op de gloeiend hete glijbaan..en toch, weer doen de volgende keer he.
PhotobucketPhotobucket
Alles krioelt door elkaar heen, in het water, in de hutten, bij de bbq, snacken als je trek hebt, allemaal de hele dag lang.
PhotobucketPhotobucket
Rusten, op een laken in de zon, op de vloer van de hut in de schaduw, in de hangmat met je papa, oma, alleen, amuseer je maar.
PhotobucketPhotobucket
Na zoveel waterplezier heb je ook behoefte aan een tukkie, nietwaar
Allemaal het water in, zelfs de allerkleinsten, het valt in het begin niet mee, want ondanks de hitte is het water behoorlijk koud, daar moet je aan wennen.
Photobucket Photobucket
PhotobucketPhotobucket
Eenmaal hebben we er gekampeerd, s avonds erheen, kamp inrichten, hangmatten opgehangen in een hut of drie, kampvuur gemaakt en een nachtelijke zwempartij...geloof me, dat was pas kkkkkkkoud, we stonden klappertandend in het water, toch heerlijk gezwommen, nadat we aan de temperatuur gewend waren.
En zo lekker heb ik, denk ik, nergens meer buiten geslapen, nou ja in zo een open hut, geen muren, wel een dak boven je hoofd.
PhotobucketPhotobucket
Natuurlijk zijn ze ook heel vreetzaam bijeen, meestal wordt er door meerderen gekookt en samen van alles genoten, dat was deze keer niet anders.
PhotobucketPhotobucket
Relaxen is heel belangrijk, net als de inwendige mens, Oma Annie in actie geholpen door Rishie
PhotobucketPhotobucket
Je merkt dat iedereen aan zijn trekken is gekomen, de hangmatten zijn druk bezocht, iedereen heeft genoten.
PhotobucketPhotobucket
Fantastisch toch, een familiedag, niets moet, niets hoeft, alles kan, goed voor mooie herinneringen.

2 comments:

molly said...

Heerlijk zo'n dag met je famiie en water.

eve said...

Wat een heerlijke dagen daar bij colakreek. Vreetzaam... lol