Saturday, July 18, 2009

Beperkingen

Sinds ik in de scoot zit heb ik een hekel gekregen aan drogisterijen en boekhandels.
Photobucket
Drogisten, ach je kunt een hoop spullen ook in de super vinden, dat is geen noodzaak, maar boeken, dat heb ik nodig voor mijn ziel.

Allereerst viel de boekhandel aan mijn werk af, die is zo klein, vol en smal, jammer en toch kan ik daar vrede mee hebben, het is gewoon een pestkleine ruimte.
Photobucket
De tweede die af viel was mijn snuffelboekhandel in het dichtsbijzijnde winkelcentrum.
Net opnieuw ingericht met leuke lage boerengrenen tafels...geen ruimte voor ikke, stom stom stom.
Weg, de lol van zeker een uur in een hoekje van de winkel zitten, kleppen met alles en iedereen die langs komt, een stapel boeken inslaan en voor een maandje leesvoer hebben.
Photobucket
Daarom heb ik een hele tijd alleen bij BOL geshopt, o goedkoop, snelle bezorging enzo, nooit zonder nieuw boek, maar het haalt het niet bij zelf hangen in de boekhandel.
Photobucket
Rond kerst moest ik plots in een boek hebben en ben op de Poort bij de boekhandel binnen gegaan, dat was een zegen, er was ruimte en ik kon vrijwel overal bij en het personeel, heel aardig en deskundig...sindsdien ben ik er regelmatig geweest.

Vandaag ging ik er in een opperstebeste bui heen ...nou dat heeft niet lang geduurd.
Allereerst stond er een aanplakbord voor de open deur.Naar binnen gekeken maar omdat niemand reageerde, zelf het ding versleept en naar binnen gereden.
Bij een tafel zitten kijken.....leuke boeken maar ik wilde Engelse boeken.
Totaal niet druk, 2 klanten, 3 man personeel maar er stonden wel meer dingen in de gangpaden dan anders...ach bevoorraden moet, ik rij voorzichtig naar achter in de winkel.
Daar kon ik moeilijk om een stapel heen, 2 keer voor en achteruit en ja hoor het lukte, oeps de stapel stond nu wel schuin, en opeens hoor ik een zure stem achter me die me vertelde dat ik de stapel had omgereden.
Ik zat op dat moment moeilijk te hengelen in een kast, maar neeeeeeeeeeeee...niet kan ik u helpen of zo...
Ik zei sorry, ik had niet gemerkt dat het zo een ramp achter me was, ja maar ..ja maar, waarop ik tegen de mevrouw zei dat het oke was,dat ik wel ging.... ik had er genoeg van...maar ik zat weer klem tussen een volgende stapel boeken, om de hoek, voor me.
Heel voorzichtig laveer ik voor en achteruit en de mevrouw roept, dit pad is breder..tjsa, zal wel maar: ik kan niet acheruit in dat pad manouvreren, mevrouw.
Photobucket
Lichtelijk geirriteerd rij ik naar de uitgang waar ik klem kom te zitten bij het detectiepoortje, de baas naar me toe rent terwijl hij roept dat ik rustig moet rijden....grrrrrrrrrrrrrrrr
Ik zeg, meneer als u uit de weg gaat kan ik gewoon mijn gang gaan....zo gezegd, zo gedaan en de meneer zegt...tot ziens!
Ik kan het niet laten hem te vertellen dat het echt niet meer gebeuren zal en dat ik dolblij ben met BOL.com...

Dagdag, snuffelen tussen de boeken...

3 comments:

molly said...

Soms zijn winkels niet berekent op scootmobiels, net zoals soms gangpaden op de markt.
En dan is Bol een goed alternatief, maar voor jou natuurlijk minder leuk

Anila said...

Er is wonderlijk genoeg veel minder ruimte voor de niet mobiele mens....ik wist het al na mijn jaren in de gehandicapten zorg.
Alleen is het zuur om te merken dat mensen ook niet de moeite nemen om je service te verlenen.
Zelfs niet in een winkel die ik al maanden als heel prettig heb ervaren en dat valt weer tegen ....en ben ik blij dat BOL.com bestaat.

eve said...

Herkenbaar. Ik loop regelmatig door bv het kruidvat - wat moet dat een ramp zijn met een scoot. Gelijk heb je An, lekker shoppen bij Bol maar het snuffelen wordt je zo wel ontnomen.:-(