Monday, October 29, 2007

Vriendschap

Je hebt van die momenten dat een tekst je enorm aanspreekt , nu dus....
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Het Goede Doel
Tekst en muziek: Henk Temming en Henk Westbroek

Als kind had ik een vriend waarmee ik alles dee
Als hij begon te vechten dan vocht ik met hem mee
Als ik in 't water sprong dook hij er achter aan
Een mooiere vriendschap kon er in mijn ogen niet bestaan
Totdat hij verhuisde naar een andere stad
'k Heb als ik 't goed heb nog èèn kaart van hem gehad

Refr:
Een keer trek je de conclusie
Vriendschap is een illusie
Vriendschap is een droom
Een pakketje schroot
Met een dun laagje chroom

Ik kreeg toen een vriendin waarmee ik alles dee
Als zij begon te zoenen dan vree ik met haar mee
Als ik begon te janken kwam ze naast me staan
Een mooiere vriendschap kon er in mijn ogen niet bestaan
Tot 't moment dat ze spontaan m'n naam vergat
En bleek dat ze een ander vriendje had

Refr.

Als het gaat om geld, als het gaat om vrouwen
Als het gaat om alles wat je lief hebt
Wie kunje dan vertrouwen.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Je hebt van die momenten dat een tekst je enorm aanspreekt ..
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Maar ik ben niet cynisch , ik ben en blijf een optimist en ook dit drijft weer over.

6 comments:

Anonymous said...

wat drijft er weer over An?

Anonymous said...

Een vriendschap?

fleurvh

Anila said...

@Molly ....het gedoe dat me aan die lied liet denken...dat mag van mij snel voorbij drijven.
@Fleur ..hopelijk niet alle vriendschappen drijven over , sommigen verdwijnen als passerende schepen en laten je een stuk wijzer achter....

Anonymous said...

Maar als je verzuimt om aan boord te gaan en te luisteren naar de kadans... waarop is de wijsheid dan gebaseerd?

Anila said...

@Linda....wijsheid onstaat uit ervaring en gevoel .
Als niemand meer bereid is te geloven dat vriendschap meer is dan loze woorden en voetstoots bereid is om al het goede in een beweging onder te schoffelen , is het schokkend te merken dat vertrouwen geen algemeen goed is....
Ach , de kadans aan boord is een van de leukste dingen van het varen....het deint je zo heerlijk in slaap!

Anonymous said...

Als ik die laatste zin moet opvatten als dat de vertrouwde kadans van jaren alleen maar zand in de ogen strooide totdat zogenaamd de ware aard boven kwam... is dit dan niet hetzelfde als voetstoots bereid zijn al het goede in een beweging onder te schoffelen?
Leert ervaring dan niet dat de kadans van een schip in de storm onheilspellend kan zijn?
En leert ervaring niet ook dat sterke emoties de klare kijk nogal eens kunnen vertroebelen? En dat oude pijn getriggerd kan worden in nieuwe situaties?
En tenslotte... als er dan overduidelijk pijn is aan beide zijden, zegt dat dan niet veel meer over de waarachtigheid van de vriendschap dan de woorden geuit tengevolge van die pijn?