Friday, September 28, 2007

Controverse

Het was een gedenkwaardige uitzending.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Als het alleen maar om grote verschillen ging , dan waren die haar scherp in beeld ,maar ook het plezier dat beide meiden in het andere gezin hebben gehad en de lol die ze aan de ruil hebben beleefd.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Als het om de verschillen in de cultuur ging , dan zijn ook die heel erg duidelijk en weet nu iedereen dat zwarte mensen dol zijn op lekker eten en dat iedereen altijd mee kan eten .
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Maar opeens is dat allemaal een stuk minder belangrijk en draait het nu om opmerkingen waarvan ik geloof dat ze ingegeven zijn door naïeviteit en waarbij er niet is nagedacht over de impact.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
En dat is jammer , want beide meiden hebben zover ik het beoordelen kan en afgaand op hun eigen woorden erg naar de zin gehad in het andere gezin.
Jammer is ook dat het niet besproken is toen er de kans voor was , dan was het een discussie geworden met hoor en wederhoor.
Nu is alles een eigen leven gaan lijden , in dit geval.
Lijden ja en niet leiden.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Maar het leven gaat door , onze "fifteen minutes of fame " zijn geweest.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Life goes on!
Puberruil was enig en bedankt team voor een mooie uitzending.

13 comments:

Anonymous said...

Ik dacht ...An gaat hier vast over vallen.
Het is in hun cultuur allemaal zo makkelijk.
Komt het vandaag niet, dan morgen wel.
De angst van je logé om iets te overkomen in de Bijlmer.
Al met al vond ik het toch een leuke aflevering en voor de dames ook goed geweest

Anila said...

@Molly..
Er over vallen ,nou nee want ik begrijp de angst voor het onbekende ..
Niet tactisch ,niet handig , gewoon naief ...
De ophef nogmaals stoort me , ondat het de rest vertroebeld.

Bedzz said...

Maar lieve Anita..dit is niet te weiten aan de mensen die de ophef maken, want het waren gewoon erg ongenuanceerde uitspraken die een hoop teweeg kunnen brengen anno 2007. Het is jammer dat de KRO besloten heeft dit erin te monteren of het niet op een andere manier aangepakt heeft.

Maar goed, het was voor mij een fijne uitzending om te zien, ik heb met mijn luie nederlandse gat weer even lekker kunnen gluren naar mijn zeer hartverwarmende familie uit Amsterdam! Luv Ya!

Anonymous said...

ongenuanceerde uitspraken zijn not done in 2007.
De pest is dat de nadruk alleen op die uitspraak gelegd wordt. Het gaat dan een eigen leven leiden. Vooral als je naief bent kan dat een vervelende uitwerking hebben.

was getekend fleurvh

sterkte

Anonymous said...

Hebben jullie nog kontakt gehad nadat de uitzending is geweest?

Anila said...

Ja hoor , gelukkig wel , diezelfde avond nog en tussen ons zijn er geen problemen , gelukkig maar.
Gelukkig is het op het forum nu ook stil , er zullen hopelijk pas weer reacties komen na de uitzending van 9 oktober en laten we hopen dat er echt meer nadruk op de meiden valt en veel minder op de ouders ....het was per slot van rekening de ruil van R & A.

Anila said...

@Fleur , je hebt volkomen gelijk!
Leuk dat je ook gekeken hebt ;-)!

Anonymous said...

Ik heb geprobeerd om de uitzending op internet te bekijken, maar helaas lukte dat niet. Ik weet dus niet wat er precies gezegd is en hoe dat bij jullie overkomt. Feit is, de meiden hebben het naar hun zin gehad, zijn BEIDEN veilig thuis(Ruudje had toch ook van een paard kunnen vallen?), en zijn een ervaring rijker!!Dat is toch het belangrijkste?

Bedzz said...

Och jee...nou is het nog bij Jensen ook...

Anonymous said...

Ik heb altijd gelijk

fleurvh

Anonymous said...

IK vind die Annelies een vreselijk leuke meid. Vooral de opmerking ik heb een hekel aan kinderen vielen bij mij in goede aarde. Je kent me ik kan ook niet tegen dat gekrijs van kinderen.

IK vind dat jullie een hele warme familie hebben. IS je dochter nou iets actiever geworden? Volgens mij deed het haar toch wel goed.

Die pindasoep krijg je bij mij niet naar binnen. grinnik.
Net zomin als spruitjes hoor.


groetjes fleurvh

Anila said...

@Fleur het is inderdaad een heel erg leuke meid.
Mijn dochter doet nu de fotovakschool met heel veel genoegen en heeft een solli bij Ikea lopen , lekker dichtbij huis.

Anonymous said...

HI Anita. We hebben de uitzending vanuit de US bekeken via internet gekeken. Was leuk te zien hoe het allemaal gelopen is en het kwam duidelijk over dat iedereen een leuke tijd heeft gehad.

Gr Jacqueline