Friday, June 09, 2006

In afwachting

Mijn kleine zus wordt oma....

Ik vind dat een grappig idee , mijn zus zal net voor ze Sara ziet oma worden.
Photobucket - Video and Image Hosting
Dat ze voor mij kinderen kreeg is voor mij altijd een heel normaal gegeven geweest en ook dat haar dochters stukken ouder zijn dan de mijne.
Alleen dat ze al oma wordt , wat logisch is , dat gaf wel een reactie.
Jaloers ben ik niet , wel vraag ik me af hoe het dat zou voelen en naar de soort oma die mijn zus zal zijn.
Dat ze zich erop verheugt moge duidelijk zijn, in mijn familie zijn we helemaal gek van kinderen ; de babies zijn van vrienden en vriendinnen zijn altijd welkom geweest en ook mijn nichten en dochter doen precies hetzelfde.
Regelmatig logeert er een kleine van deze of gene vriendin hier.
Photobucket - Video and Image Hosting
Ook ben ik razend benieuwd naar het geslacht , want op de een of andere manier heb ik gelijk toen ik het hoorde bedacht dat het vast en zeker een meisje zal zijn.
Hoe de aanstaande moeder daarover denkt heb ik niet gevraagd , je moet een zwangere geen gewetensvragen stellen ,maar ik weet dat de aanstaande tantes mijn idee ook delen , al hoopt de oudste stiekem dat het toch een neefje wordt...das weer eens wat anders .

Oma daarintegen maakt het allemaal totaal niets uit , mijn moeder vindt het prachtig dat ze wellicht de volgende generatie ook nog zal meemaken.
Haar allereerste achterkleinkind, ze moest erom lachen en zei dat het klonk alsof ze een heel geslacht op de wereld gezet heeft.
Photobucket - Video and Image Hosting
Al met al gaan we dus in ons kerngezin een nieuwe fase tegemoet...de eerste die grootma wordt.

8 comments:

Bieke said...

Zo Anila, je wordt dus groottante ;-)
Maar bij jullie noemen ze dat oudtante geloof ik...

't Is inderdaad een nieuwe fase...

Ik werd het voor het eerst op mijn 28e geloof ik... jaja, mijn jongste is jonger dan een achterneefje... intussen ben ik het al een keer of 10

Anonymous said...

Gefeliciteerd Anila!
Een nieuwe fase van je leven; Hier zal dat nog een hele tijd duren waarschijnlijk, omdat de oudste pas negen is.

Anonymous said...

Je kleine zus is zoals je het al vertelde in de zevende hemel! En helemaal overtuigd dat het een kleinzoon wordt. Vraag niet vanwaar de wijsheid komt. Maar na zoveel meisjes in de familie is er nu echt wel een jongetje aan de beurt. Wachten tot november....hoe komen we de tijd door??????

Bieke said...

Arlinda is je kleine zus? ;-)

Anila said...

Hahaha , je mag nooit meer raden Bieke, ja das mijn zusje ;-)

Je merkt het , ze kan de weken wel omschoppen , ze krijgt haast!

Anonymous said...

Ze moet eerst nog breien of hoeft dat niet in SU ?
Arlinda en An, gefeliciteerd !

Anonymous said...

Gelukkig hoeft breien niet in Suriname,veel te warm allemaal, hier wordt er meer gehaakt. Gehaakte kledingstukjes zijn veel luchtiger. Helaas ontbreekt ook daarvoor de tijd, dus het arme schaap zal het met spulletjes uit de winkel moeten doen!

Anonymous said...

Hee wat leuk Anila!

Ik was al tig x tante ;-), en nu ook al een paar x 'oudtante'.
Het voelt zo leuk! Maar ook 'oud' soms :-D

Wat zal die kleine spruit verwent gaan worden in november! :-)