Friday, November 25, 2005

Feest

Zondag is ze jarig.....
Image hosted by Photobucket.com
Wat gaat de tijd snel , 21 wordt ze dan ,de jongste dochter van mijn zus , die tegenwoordig hier in het kikkerlandje woont.
Dit is dan de tweede keer dat ze het hier viert en ze moet nog steeds eraan wennen.
Vorig jaar waren de meeste feestvierders familie en kennissen en dit jaar heeft ze de vrienden uitgenodigd die ze gemaakt heeft.
Image hosted by Photobucket.com

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er soms wel een hard hoofd in had of ze zich ooit op haar gemak zou kunnen voelen hier en ze heeft het ook niet makkelijk gehad , van het veilige nest, dat uiteen viel bij oom en tante ,naar een studentenkamer , waar je toch op jezelf terug geworpen wordt.
Maar langzaam maar zeker merk ik , dat ze het druk krijgt , door de studie , de baan en alles wat daarbij komt kijken.

Dit jaar is het feestje dan onder mijn pannen...
En aangezien ze van kokkerellen houdt , heeft ze allerlei plannen en is ze gisteren al hier aangekomen.
Zometeen gaat ze naar de markt en boodschappen doen , want ze heeft besloten om iedereen te laten genieten van een keur van gerechten , een eetfeest zoals ze dat thuis ook deed.
Dat geeft dus een drukte van belang en veel hak , snij en voorbereidingen ,maar ook de gezellige drukte die zo een gebeurtenis vooraf gaan.
Image hosted by Photobucket.com
Het enige wat ze minder vindt , is de weersverwachting ....vanaf vandaag is het kouder en worden er winterse buien met sneeuw verwacht ...het is echt Sinterklaasweer , de wind waait door de bomen en het is somber en guur.
Ik hoop dat het niemand zal afschrikken om de reis naar Mokum te maken want sommigen moeten uit de rest van Nederland arriveren.
Aan de andere kant weet ik wel zeker dat het een gezellig feestje wordt , want ze is befaamd om haar kookkunst.
Image hosted by Photobucket.com
Ze wordt 21!
Ik weet nog goed hoe ze reageerde toen ze me voor het eerst zag, ze was net een jaar oud en ze vond die vreemde luidruchtige tante maar niets.
Aan het eind van mijn 2 maanden lange vakantie waren we onafscheidelijk , waar ik was , daar kon je haar vinden , meestal op de tafel naast de naaimachine , die ik met heel veel plezier liet snorren.
Nu kan ik zo heerlijk met haar bekvechten want ze is net zo eigenwijs als ik .
Image hosted by Photobucket.com
Nog heel veel gelukkige jaren he Boebel!

7 comments:

Anonymous said...

Gefeliciteerd en heel veel plezier!

Anonymous said...

Ow wat lief, dat koppie op die foto. Ze is niets veranderd haha.
Gefeliciteerd en geniet !

Anonymous said...

Hey Peet Anita
Thanks voor ALLES en dan bedoel ik ook ALLES !! Het was een heel leuk feest en ik heb genoten !! Kusjes en brassa's

Anila said...

Goed he!
Maf kind ;-)!!

Anonymous said...

Dat ze genoten heeft staat vast!!
Nu telt ze de dagen totdat ze hier naar toe komt. Ben benieuwd hoe het haar zal bevallen!! Vraag me af hoe ze na de vakantie teruggaat naar de kou! Moeders maken zich ook overal druk om, he?
Hartstikke bedankt zus!!

Anila said...

Mens , tegenwoordig heb ik een monster en een heks...heel apart!

Anonymous said...

MOOI, die laatste foto...
Je zou zo denken, dat kan nooit meer stuk.