Sunday, October 23, 2005

Stil

Ik ben heel stil op het moment , ik lees veel op het net ,maar schrijf nauwelijks en ook voor dit log heb ik weinig inspiratie.

Nee, de herfst is mijn jaargetijde niet , hoewel ik er de mooie kanten ook van zie en er best van kan genieten, merk ik dat mijn lijf meer en meer protesteert tegen de tempertuurswisseling en heb ik domweg meer pijn.
En pijn maakt me op zijn zachts gezegt niet communicatief.
Ik slaap wel beter , lees heel veel en herlees vooral boeken die ik in gaan jaren bekeken heb.....Son of the Circus is nog steeds een prachtboek , met dank aan John Irving.
Image hosted by Photobucket.com
Het volgende boek moet maar A suitable bride zijn, om in de Indiaase sfeer te blijven.

Waar ik wel vrolijk van word , zijn de dwergpapagaaien die rond mijn huis vliegen...
Tot een jaar of twee geleden was het een koppel ,maar onderhand kunnen we ,net als in het Vondelpark , iedere keer een vlucht van die ongewone vogels langs zien scheren onder het maken van veel krassend geluid , ze hebben lol in hun leven.
Image hosted by Photobucket.com
De combinatie is iewat vreemd , papagaaien overdag en vleermuizen in de schemering , maar who cares , er blijven genoeg mussen , mezen en andere vogels over...
In Amsterdam Osdorp vliegt zelfs een pelikaan!Image hosted by Photobucket.com

Bizarre dingen in het leven ....achter me staat de radio aan en als elke zondag luister ik naar de Sandwich en plots hoor ik een stok oud liedje van Alberto Gemerts , een zanger uit Suriname ,de jaren 60 , de man zingt allang niet meer en werkt hard als producer , ik was vergeten dat ie ooit dit plaatje opgenomen had....

Op mijn voet ligt de kat en ik hou het monster angstvallig in de gaten , ze heeft de gewoonte om plots haar nagels in mijn blote tenen te zetten als ze geaaid wenst te worden en ik heb daar een enorme hekel aan...neeee niet likken , daar ben ik ook niet van gediend...
Image hosted by Photobucket.com
Kortom , het is een lome zondag , iewat koud en al herfstig en ik geniet van de rust in het huis..
Het kind slaapt nog , op de fora is het rustig en ik neem de tijd voor mezelf.....

9 comments:

Anonymous said...

hallo anila,

Dat gebrek aan ispiratie heb ik ook, mijn hoofd zit vol en ik kom niet bij mijn emoties. Dus dan is iets schrijven lastig en lijkt het een moeten te worden maar er komt niets wezelijks inhoudelijks.

Anonymous said...

Beste Anila
"Waarom is de herfst zo weinig inspirerend" klik eens op marsje en licht een klein tipje van de sluier op :)

Anonymous said...

Twee handen vol warmte stuur ik je.
En morgen weer. En overmorgen ook, als het nog regent.

Anila said...

Dit soort warmte doet me meer en is nog beter dan zon!
Het werkt , ik ga met een lach zometeen mijn koets in ;-)!

Anonymous said...

Hoe herkenbaar An, al zie ik het niet als gebrek aan inspiratie. Het wennen aan de kou en de nattigheid keert bij mij meer naar binnen. Minder tijd voor het www en meer tijd voor gezelligheid irl. Heerlijk met een boek, muziekje, wijntje en de kaarsjes aan. Laat de donkere dagen maar komen. Ik ben er klaar voor en zo te lezen jij ook. De rust die hebt je hebt met de rust straal je uit.:D

Bieke said...

22° tegen het eind van de week... hoezo herfst? welke herfst? ;-)))

maar Anila... pijn is niet leuk :(

Anila said...

Ja , wat een vooruitzicht he, weer warm...
ZO krijgt mijn lijf geen kans om te wennen ,maar lekker zal het wel zijn!

Anonymous said...

Anila,
Ik heb je bij mijn favoriete blogs gezet. Ik hoop dat je geen bezwaar hebt. Indien wel verwittig me.

Anila said...

Tuurlijk niet Marsje....ik vind linken naar leuke blogs fijn , je krijgt heel leuke info binnen als je een link op een ander blog eens volgt...