Sunday, December 20, 2009

Na 23 jaar..

...is de tijd gekomen om te verkassen.
PhotobucketPhotobucket
Met een heel gezellige wokmaaltijd heb ik afscheid genomen van mijn collegas uit de "toko".
Het is vreemd, met twee heb ik vrijwel de hele tijd samen gewerkt, een paar minstens 10 jaar en de rest tussen de 4 maanden en 20 jaar.
En toch, geen weemoed, nee het is mooi afgerond.
Photobucket
Photobucket
Ik heb er, om de cliche te gebruiken goede tijden, slechte tijden meegemaakt, daarom is het ontzettend fijn om te kunnen zeggen dat ik tijdens heel goede tijden vertrokken ben.
Sjouk is het beste chef die ik ooit heb meegemaakt, die met een goede stijl leiding geeft aan het geheel en de mensen in hun waarde laat.
In al deze jaren heb ik geleerd dat het uitzonderlijk is en ik ben blij dat ik dit heb meegemaakt tijdens mijn laatste jaren, het heeft het afscheid nemen wel prettig gemaakt.
Photobucket
Missen? Zal ik het missen?
Nu op dit moment niet, tuurlijk het was zeer vertrouwd en zie mensen waarom ik ben gaan geven, niet wekelijks meer, maar er staat tegenover dat mijn baan nu afwisselender is, me weer boeit en ik het beredruk heb...ik doe niet veel op mijn routine, elke dag is afwisselend.
Photobucket
Die uitdaging was ik kwijt de laatste jaren en dat was niet echt goed voor mij, beetje ingedut, zeg maar.
Leuk en verrassend waren de kaarten, warme woorden, persoonlijk of in het boek met krabbels ten afscheid.
Ze kwamen ook van mensen waar ik het niet van verwacht had en dat is egostrelend, eerlijk waar.
Photobucket
Het is geen kwestie van uit het oog, uit het hart, ik passeer de toko nog dagelijks van en naar mijn huidige werk...ik ga er na de feestdagen weer eens langs.
Maar mijn werkzame leven op die plek is over en het voelt goed.
Photobucket
Bedankt allemaal, voor de goede tijden, voor de hartelijkheid, voor de mooie cadeaus en vooral voor het mooie afscheid.
Tan bun!

5 comments:

molly said...

Wat ziet het er gezellig uit An!
23 jaar!!!!
Wat een lange tijd.
Het zal vast lukken in je nieuwe werk.
IK ben je adres kwijt,maar ik wens jullie hele gezellige kerstdagen!!
En natuurlijk alle goeds voor 2010!!
xx

DebZ said...

Je ziet er goed uit Tante ;-)

Arlinda said...

Hoi Zus,
Ook ik stap op...na 2 jaar ploeteren en organiseren...Erg? No way! Anders was ik er wel gebleven.
Nu ga ik helpen bij de distributie van ons eigen Parbo Bier.
Veel succes op je nieuwe plek, duim voor me dat ook ik het naar m'n zin krijg in de nieuwe baan...
Eerst fijne Kerstagen.....en dan op naar een voorspoedig 2010!

Anonymous said...

Anita, ik was zeer verrast om je zo te zien. Succes op de nieuwe werkplek!

Faap

Jacqueline said...

Fantastisch dat je na zo een lange tijd een nieuwe uitdaging aan bent gegaan. Iedere kans moet je pakken hoe eng dat ook misschien is. Als je dit eenmaal doet merk je dat je het de volgende keer weer doet als je een kans krijgt. Je bent immers nooit te oud voor veranderingen. Veranderingen maken je immers verfrissend. Veel goeds voor 2010!
Groetjes, Jacqueline
Ook ik denk met een fijne gedachte terug aan de tijd in de Toko.