Tuesday, March 06, 2007

Griep

Och heden ,

Al een poos lees en merk ik het om me heen , er heerst een griepepidemie.
Photobucket - Video and Image Hosting
Zoals ieder jaar had de baas weer een stel preventieprikken te vergeven en mocht je die gratis, niet geheel belangenloos en het kostte dan wel niets gaan halen en hoewel ik het even door me heen flitstte dat ik nu van een leeftijd geworden ben dat het misschien zelfs verstandig is om het aanbod aan te nemen , heb ik er verder niets mee gedaan.
Heel stoer , maar mijn filosofie is nu eenmaal dat een mens zijn lijf ook de kans moet geven af en toe een robbertje te vechten en mij zou niet gebeuren , ik heb me net nog laten keuren , ja ja ...
Photobucket - Video and Image Hosting
Dus not!
De afgelopen dagen heeft de griep over me heen gewalst , genadeloos heeft die me donderdag in de houdgreep genomen en pas sinds gisterenavond voel ik me enigszins weer iets dat op mijn eigen ik lijkt.

Waarom vergeet een mens zo snel?
Dat alom aanwezige gevoel van platgewalst te zijn door een meer dan tientonner grote vrachtwagen MET volle belading uiteraard , de koortsdromen , het blafhoesten zo erg dat je bang bent dat je de longen van het behang af zult moeten schrapen , de aanvallen van luchtloosheid , de keel die met etsende lava behandeld is , de splijtende , bonkende ronde bal boven op je schouders , die bij iedere beweging eraf dreigt te rollen met gevaar voor god-weet-wat , de aldoor wisselende temperatuur , bloedheet /ijskoud , bloedheet/ijskoud , al die niet warm te krijgen uitstekende lichaamsdelen en de slaap slaap slaap slaap die zo ontzettend heerlijk is , maar steeds onderbroken wordt voor toiletbezoek , hoesten , koppijn , licht ......
En dat vele etmalen achter elkaar .

Photobucket - Video and Image Hosting
Wat was ik aan de ene kant blij dat dochtermijne er de eerste 24 uur niet was , dus niemand die me dwong om na te denken over hou het nou met me ging.
Net op het moment dat ik me toch wel heel zielig begon te vinden kwam ze thuis en tuuuuuuuuuuuurlijk had ze geen sleutels bij zich , het arme lijf uit mijn bed gesleept nadat ze me wakker gebeld had en ik met mijn stemloze gekraak flink gescholden had , en daarna mijn opluchting dat ik daarna weer in mijn bed kon zinken om ziek te zijn , maar dat er nu tenminste iemand was die op mijn gekraak zou reageren.
Ze heeft me dappper van water en paracetamol en vitamine C voorzien.

Vandaag werd ik vol schrik en met een pijnlijke keel wakker.
Dat kan niet , want ik wil morgen gaan werken.
Gelukkig was het na wat slokken water over en zoals ik me nu voel , ziet de baas mij morgen voor onze wekelijkse knuffel.

Griep ....brrrrrrrrrrrrrrr , ik weet weer hoe het voelt.

Photobucket - Video and Image Hosting
Gelukkig hoef ik me nu zeker een jaarlang geen zorgen meer te maken.
Maar of ik die griepprik preventief halen zal???

5 comments:

Anonymous said...

Gelukkig is het leed weer geleden An.
Hier is hij de deur voorbij gegaan en zo te lezen mag ik daar heel blij om zijn.:-D

Anonymous said...

Anila, ik heb eens de echte griep gehad + een complicatie, sindsdien laat ik me inenten want dat wil ik nooit meer meemaken.
Nog een mooie week

Anila said...

Hmmm...zal er volgend jaar over nadenken dan!
Gelukig ben ik er bijna vanaf...

Anonymous said...

Ik dacht juist dat de griepgolf dit jaar uitgebleven was.
Het is hier ook voorbij gegaan..

Anila said...

Wees blij , want deze was een zeer nasty one!!